رئيس مركز بهداشت ثامن اقدامات انجام شده برای كنترل بيماری‌ها را توضيح داد:

نمونه‌برداری از در‌ها و نقاط متبرك حرم اما‌م‌رضا برای كنترل آنفلوآنزا

11 آبان 1388 ساعت 22:12

جامعه - خیمه: با تغيير رويه ضدعفونی قبل از ميلاد امام نواقص موجود در بهداشت حرم امام رضا (ع) برطرف شده است.


رئيس مركز بهداشت ثامن مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با آگاهی و اطلاع‌رسانی در راستای پيشگيری از آنفلوآنزای نوع A، پيش از ميلاد امام رضا (ع) گفت: با آزمايش همه نقاط حرم امام و بررسی شرايط بهداشتی درها، ضريح و اماكنی كه زائران برای تبرك به آنها متوسل می‌شوند، رويه ضدعفونی تغيير كرد.

احمد واسعی اضافه کرد که با برنامه‌ريزی جديد برای ضدعفونی اين نقاط اكنون همه نقاط متبركه حرم و فضای ساختمانی اين مكان مقدس از پاك‌ترين نقاط است.

واسعی در ادامه گفت: در اين زمان‌كه زايران از مناطق مختلف ايران و حتی جهان به مناسبت سالگرد تولد امام‌رضا(ع) وارد مشهد شده‌اند، با برنامه‌ريزی‌هايی كه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای پيشگيری از شيوع آنفلوآنزای نوع A به اماكن متبركه ابلاغ شده بود، جزوه‌های آموزشی و بنرهای اطلاع‌رسانی در هتل‌ها و ديگر مراكز اقامتی توزيع می‌شد و همكاران اين بخش حتی تا آنجايی كه ممكن بودن در اين مكان‌ها به آموزش چهره به چهره نيز می‌پرداختند.

رئيس مركز بهداشت ثامن مشهد تاكيد كرد:‌ البته با حجم زياد زايرها نمي‌توانيم بگوئيم كه اين جزوات به دست همه رسيد اما ما تمام تلاش خود را كرديم و با ارتباط مستقيم با مسئولان حرم نيز سعی در پوشش گروه بيشتری انجام داديم و در چندين نقطه حرم نيز بنرهای بزرگ اطلاع‌رسانی را نصب كرديم.
واسعی گفت: همچنين به مسئولان هتل‌ها و مراكز اقامتی و مغازه‌دارها نيز پيش از ايام ميلاد آموزش‌های بهداشتی در اين مورد را داده بوديم.

او همچنين گفت: فعاليت اين مركز با توجه به نظارت آن به اماكن متبركه حرم امام رضا (ع) مداوم و شبانه‌روزی است اما طبيعتا در اين ايام با در نظر گرفتن حجم زائرين، فعاليت نيز فشرده‌تر شده است.


کد مطلب: 9954

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/9954/نمونه-برداری-در-ها-نقاط-متبرك-حرم-اما-م-رضا-كنترل-آنفلوآنزا

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir