تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۱ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۱۲
۰
کد مطلب : ۹۹۵۴
رئيس مركز بهداشت ثامن اقدامات انجام شده برای كنترل بيماری‌ها را توضيح داد:

نمونه‌برداری از در‌ها و نقاط متبرك حرم اما‌م‌رضا برای كنترل آنفلوآنزا

نمونه‌برداری از در‌ها و نقاط متبرك حرم اما‌م‌رضا برای كنترل آنفلوآنزا
رئيس مركز بهداشت ثامن مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايلنا در ارتباط با آگاهی و اطلاع‌رسانی در راستای پيشگيری از آنفلوآنزای نوع A، پيش از ميلاد امام رضا (ع) گفت: با آزمايش همه نقاط حرم امام و بررسی شرايط بهداشتی درها، ضريح و اماكنی كه زائران برای تبرك به آنها متوسل می‌شوند، رويه ضدعفونی تغيير كرد.

احمد واسعی اضافه کرد که با برنامه‌ريزی جديد برای ضدعفونی اين نقاط اكنون همه نقاط متبركه حرم و فضای ساختمانی اين مكان مقدس از پاك‌ترين نقاط است.

واسعی در ادامه گفت: در اين زمان‌كه زايران از مناطق مختلف ايران و حتی جهان به مناسبت سالگرد تولد امام‌رضا(ع) وارد مشهد شده‌اند، با برنامه‌ريزی‌هايی كه طبق دستورالعمل وزارت بهداشت برای پيشگيری از شيوع آنفلوآنزای نوع A به اماكن متبركه ابلاغ شده بود، جزوه‌های آموزشی و بنرهای اطلاع‌رسانی در هتل‌ها و ديگر مراكز اقامتی توزيع می‌شد و همكاران اين بخش حتی تا آنجايی كه ممكن بودن در اين مكان‌ها به آموزش چهره به چهره نيز می‌پرداختند.

رئيس مركز بهداشت ثامن مشهد تاكيد كرد:‌ البته با حجم زياد زايرها نمي‌توانيم بگوئيم كه اين جزوات به دست همه رسيد اما ما تمام تلاش خود را كرديم و با ارتباط مستقيم با مسئولان حرم نيز سعی در پوشش گروه بيشتری انجام داديم و در چندين نقطه حرم نيز بنرهای بزرگ اطلاع‌رسانی را نصب كرديم.
واسعی گفت: همچنين به مسئولان هتل‌ها و مراكز اقامتی و مغازه‌دارها نيز پيش از ايام ميلاد آموزش‌های بهداشتی در اين مورد را داده بوديم.

او همچنين گفت: فعاليت اين مركز با توجه به نظارت آن به اماكن متبركه حرم امام رضا (ع) مداوم و شبانه‌روزی است اما طبيعتا در اين ايام با در نظر گرفتن حجم زائرين، فعاليت نيز فشرده‌تر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما