تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۱۷
۰
کد مطلب : ۱۰۲۳۶
خیمه میزبان دکتر حسین انتظامی

«نو کردن مفاهیم سنتی در خیمه»

«نو کردن مفاهیم سنتی در خیمه»

دکتر حسین انتظامی، مدیر موفق مطبوعاتی کشور که که در کارنامه حرفه‌ای و شغلی خود، مدیریت روزنامه‌های پرتیراژ همشهری و جام جم، نمایندگی مدیران مسئول در هیئت نظارت بر مطبوعات، مدیر کلی مطبوعات داخلی وزارت ارشاد و سخنگوی شورای عالی امنیت ملی را دارد، عصر روز دوشنبه میهمان خیمه بود. وی از بنیان‌گذاران روزنامه و سایت اینترنتی خبرآنلاین نیز است.

بخش زیادی از این دیدار به درخواست تحریریه خیمه به گفت‌وشنود درباره سایت و ماهنامه خیمه گذشت.

انتظامی، خیمه را به جهت نو کردن مفاهیم سنتی و اعتقادی شیعه با محوریت امام حسین(ع) ستود و متذکر شد که این رسانه سعی کرده است از انحرافاتی که گاهاً در این حیطه به‌وجود می‌آید پرهیز کند.

وی با اشاره به استفاده از ابزارهای نوین در مطبوعات و بهره‌گرفتن از فضای مجازی توصیه کرد: خیمه  با محوریت سایت و فضای اینترنتی، کار چاپ مجله را دنبال کند.

از نگاه انتظامی الویت دادن به سایت و مطالب اینترنتی و در کنار آن همگامی فعالیت سایت و نشریه مزیتی است که خیمه می‌باید بیشتر به آن بپردازد. او با تاکید بر فرصت‌ها و فضاهای مکانی و زمانی که اینترنت در اختیار نویسندگان و در عین حال مخاطبان قرار می‌دهد، توصیه کرد که خیمه نیز به بهره‌برداری و برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی از مزیت‌های روزنامه‌نگاری شهروندی در حوزه مسایل مورد مطالعه خیمه بپردازد.

دکتر انتظامی، قابلیت‌های فضای اینترنتی را دو سویه بودن، چند جانبه بودن و قابلیت داشتن پادکست، رادیو، مالتی‌مدیا و وبکست دانست.

از انتقاداتی که انتظامی به خیمه و سایت آن وارد کرد، تک زبانه بودن فضای مجازی آن و نیز نشریه بود. او معتقد است، رسالت خیمه که معرفی شیعه با محوریت امام حسین و حماسه عاشوراست، ضرورت چندزبانه شدن را در جهان و به ویژه جهان اسلام را می‌طلبد.  
 
وی بر وارد شدن زبان‌های انگلیسی، عربی و اردو در سایت و نشریه خیمه تاکید کرد و یادآور شد که وهابیون در این زمینه فعالیت‌های زیادی کرده‌اند و نمی‌بایست شیعیان از آنها عقب بمانند. 

انتظامی از «طرح بنیاد برتر» که به ایده و پیشنهاد موسسه مطالعاتی خیمه شکل گرفته و دنبال می‌شود؛ استقبال کرد اما آن را کاری دشوار دانست.  

انتظامی که از دیدن لیست بلند بالای نشریات و رسانه‌هایی که در حوزه دین کار می‌کنند؛ شگفت‌زده شده بود و خیمه را به عنوان یکی از معدود رسانه‌های فعال در عرصه دین با تاکید بر عاشوراپژوهی، رسانه‌ای بدون جایگزین خطاب کرد و یادآور شد خیمه فضایی خالی این عرصه را پر کرده است.  

در پایان این نشست دوستانه، مرتضی وافی، مدیر مسئول مرکز خیمه، از حضور ایشان قدردانی کرد و تاکید نمود، امروز خیمه با نگرشی غیریکدست و غیرهمجنس در وادی دین و رسانه، تلاش دارد تا رویکرد فرهنگی نوینی را پایه‌گذاری کند.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما