تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۱۸۰۲

حمله تروریستی به زایران ایرانی در کاظمین

حمله تروریستی به زایران ایرانی در کاظمین
تیراندازی ازسمت خانه‌های خرابه‌ای که در دو طرف اتوبان نجف - بغداد (محوری که نجف را به کاظمین متصل می‌کند) قرار داشتند و از فاصله دور صورت گرفته است. این حادثه به مجروح شدن دو نفر به نام‌های فاطمه کریمی و محمد علی اکبری که از اهالی استان خراسان هستند، منجر شد.

به گفته یک منبع آگاه در سازمان حج و زیارت محله‌ای که در آن، این حمله تروریستی صورت گرفته است؛ محله‌ای سنی‌نشین است.

در آستانه اربعین حسینی اقلیتی خشونت طلب، حملات تروریستی خود را علیه شیعیان تشدید کرده‌اند.

این در حالیست که مسئولان امنیتی استان‌های کربلا و نجف در جنوب عراق از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در این استان‌ها به مناسبت اربعین شهادت امام حسین(ع) در روز پنجم فوریه آینده مصادف با شانزده بهمن خبر داده‌اند.

در چهار حمله تروريستی سال گذشته در مراسم اربعين حسينی دست کم چهل و شش عراقی کشته و ده‌ها تن ديگر زخمی شدند.

مهم‌ترین حمله تروریستی که علیه زایران ایرانی در عراق صورت گرفته است نیز در اردیبهشت سال جاری رخ داد که در آن ۵۳ ایرانی کشته شدند.

پس از این حادثه بود که سازمان حج و زیارت به صورت جدی‌تر درخواست کرد انحصار سفر به عتبات عالیات را در اختیار بگیرد که بتواند امنیت بیشتری را برای مسافران به وجود بیاورد .

اما تیراندازی امروز به سمت زایران ایرانی در بغداد، در حالی رخ داد  که حسین اکبری رئیس امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت چندی پیش صراحتا گفته بود: کاروان‌های زیارتی سازمان حج و زیارت با اسکورت امنیتی و از امن‌ترین راه‌های عراق تردد می‌کنند و احتمال بروز خطر برای آنها بسیار پایین باشد.

اگر چه یک منبع آگاه در سازمان حج و زیارت به خیمه گفت: تیراندازی در این مورد خاص از فاصله دور صورت گرفته و نیروهای امنیتی قادر به واکنش خاصی نبودند.

به گفته اکبری تمامی مسافران اتوبوسی که از سوی سازمان حج و زیارت اعزام شده بودند؛ بیمه هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما