تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۲۳۶۵

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به اتوبوس زایران ایرانی را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه حمله به اتوبوس زایران ایرانی را محکوم کرد
اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه همچنین اعلام کرد: «این زایران به صورت آزاد و خارج از پوشش سازمان حج و زیارت از طریق سوریه وارد عراق شده بودند که از این رو مجددا به کلیه زوار یادآوری می‌شود؛ به منظور حفظ سلامت خویش از ورود به عراق خارج از روال قانونی به شدت پرهیز کنند.»

وزارت امور خارجه در حالی از زایران می‌خواهد که فقط در پوشش کاروان‌های حج و زیارت به عتبات سفر کنند و از ورود غیر قانونی به عراق بپرهیزند؛ که ماه گذشته دو زایر ایرانی در یک حمله تروریستی به اتوبوس کاروان حج و زیارت، مجروح شدند.

از سویی، اگر چه انحصار اعزام زایر به عتبات عالیات در حال حاضر به سازمان حج و زیارت داده شده است، اما هنوز تعداد زیادی از زایران به واسطه دعوت‌نامه‌های حقیقی و یا ساختگی می‌توانند مرزهای کشور را به سمت عراق ترک کنند.

این در حالیست که نا امنی در عراق به خصوص در آستانه انتخابات در این کشور جان زایران عتبات عالیات را تهدید می‌کند.

در عملیات تروریستی روز گذشته در نجف یک ایرانی کشته و ۳۷ تن مجروح شدند. در این بین چشم یکی از مجروحان تخلیه شده و سه تن از زائران ایرانی که ترکش بمب منفجر شده به ناحیه شکم و پای آنها اصابت کرده بود برای انجام عمل جراحی به اتاق عمل بیمارستان «حکیم » در شهر نجف اعزام شدند.

این بمب ساعت هشت و ۵۲ دقیقه به وقت کربلای معلی برابر با ۹ و ۲۰ دقیقه به وقت تهران در پایانه «صافی صفای» شهر نجف اشرف منفجر شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما