تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۲۷۲۲
سهم نظارت سازمان تبلیغات بر مجالس مذهبی بانوان

عضویت یک زن در شورای هیئات مذهبی اجباری است

عضویت یک زن در شورای هیئات مذهبی اجباری است
جامعه - ملیحه پژمان: برای بررسی و پیگیری بیشتر بحث مجالس مذهبی بانوان و چگونگی نظارت بر این مجالس با بسیاری از نهادهای رسمی کشور که به نوعی در این امر دخیل بودند تماس گرفتم و در نهایت همه چیز متوجه سازمان تبلیغات اسلامی شد. بالاخره باید به نهادی برای نظارت بر این مجالس می‌رسیدم. سازمان تبلیغات اسلامی واحدی تحت عنوان اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی دارد که با معاونت آقای سیروس اداره می‌شود.

سیروس در پاسخ به این سؤال  که سهم نظارتی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد مجالس مذهبی بانوان چقدر است، می‌گوید: در حال حاضر مرحله شناسایی تشکل‌های مذهبی بانوان انجام شده و طی یک فراخوان سراسری همة هیئت‌های مذهبی اعم از آقایان و بانوان در سراسر کشور مشخص شده‌اند؛ اما آنچه باید گفت این است که بحث نظارت و ورود به آن در مورد مجالس مذهبی بانوان هنوز انجام نشده، چرا که در مرحله برنامه‌ریزی است.

وی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به علت ظرافت‌های موجود در این بخش یک سری معذوراتی داشته به همین علت هنوز بخشنامه‌هایی مدون تصویب نکرده است، اما از جمله برنامه‌های مهم امسال سازمان این است که این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند. در حال حاضر یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شده این است که در شورای هیئت‌های مذهبی یک نفر خانم به عنوان عضو حضور داشته باشد. هم جهت نظارت به امور و هم حضور در جلسات شورا. سیروس گفت که این مسئله  سال گذشته ابلاغ شده است تا همه تشکل‌های مذهبی در جریان امر قرار گیرند.

سیروس وعده داد که به محض اینکه ستاد مشخصی برای رسیدگی و نظارت به تشکل‌های مذهبی بانوان تشکیل شود اقدامات لازم را انجام می‌دهیم. پرسیدیم که چه برنامه‌هایی قرار است در دستور کار قرار گیرد که معاون اداره کل تشکل‌های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در این مورد می‌گوید: قرار است در این ستاد اقدامات شناسایی تشکل‌ها و آسیب‌شناسی را دنبال کنیم و در نهایت راهکارهایی هم به این تشکل‌ها ارائه شود.

ضمن اینکه نشست‌های تخصصی و کارگروه‌های متعدد هم در دستور کار است. سیروس اضافه می‌کند: از آنجایی که عملکرد این واحد نظارت بر مجالس و هیئت‌های عزاداری است و مجالسی چون ختم انعام، انواع سفره‌های نذری و ... هم به این بخش اختصاص دارند نظارتی هم بر خانم‌های جلسه‌ای که تحت عنوان مداح و سخنران به مجالس بانوان می‌روند، خواهیم داشت. البته هنوز منتظر تصویب مصوبه هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما