تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۲۴
۰
کد مطلب : ۲۲۰۱
اعتقادات مذهبی بازیجه معرکه گیران؛

هر کس به امام حسین اعتقاد ندارد این جا نایستد

هر کس به امام حسین اعتقاد ندارد این جا نایستد
به گزارش خیمه، اعتقادات مذهبي براي مردم ما جايگاه ويژه اي دارد بطوري که هنگامي که مرثيه و عزداري براي اين امامان برپا مي شود، مورد استقبال جمع کثيري از مردم قرار مي گيرند.

اما همين اعتقادات مذهبي در مواقع بسياري زمينه را براي سوء استفاده از احساسات مذهبي از سوي گروههاي سود جو فراهم کرده است.

چند وقتي است که در يکي از شهرستانهاي استان تهران(کرج) گروهي با برپايي معرکه و توسل به نوحه هاي مذهبي سعي در بازيچه قرار دادن احساسات مذهبي مردم و کسب در آمد دارند.

اين گروه که مردي ميانسال و پسري جوان و تنومند اعضايش را تشکيل مي دهند با پخش نوحه هايي در رساي سيد الشهدا و قمر بني هاشم عليهم السلام به وسيله خودروي مدل بالاي خود، مردم را در اطراف خود جمع کرده و بعد از اينکه حسابي شلوغ شد با اعلام اينکه اين پسر ( همان آقاي جوان) با تأسي به سيد الشهدا و گفتن يا ابوالفضل مي تواند زنجيري که به خود بسته است پاره کند مردم را براي ماندن و توجه به برنامه ترغيب و کسب درآمد مي کنند.

اين گروه با شعارهايي همچون "هرکسي به امام حسين(ع) اعتقاد ندارد اينجا نايستد" و يا "اگر منتظريد آقا نگاهش از اين جوان برگردد مسلمان نيستيد"، "امروز شاهد نگاه کرامت ابوالفضل (ع) به اين جوان هستيد" اگر نگاه آقا از اين جوان برگردد مار 65 متري را براي خوردن اين جوان مي آورم" و... بيش از بيش براي کسب درآمد روي اعتقادات مذهبي مردم دست مي گذارند. 

بنابراين گزارش اين گروه هر روز حوالي غروب هنگامي که تعداد زيادي از مردم در حال برگشتن به خانه هستند اين معرکه را برپا مي کنند و از آنجا که يک بار بيشتر قادر به برپايي مراسم نيستند حدود يک ساعت با رجز خواني و روضه مردم را وادار به انتظار مي کنند.

برپايي اين قبيل معرکه گيري ها در حالي قبلا در شهر تهران هم ديده شده است که معرکه گيران به دليل برخورد جدي کمتر به استفاده از احساسات مذهبي مردم مبادرت مي کردند.

اما در شهرهاي اطراف تهران که اکثر مردم مهاجر هستند و نظارت و کنترل نسبت به تهران کمتر مي شود اين موارد بسيار مشهود و با آزادي عمل کامل و بدون هيچ دغدغه اي از سوي معرکه گيران انجام مي شود.

گزارش برنا با این سوال به پایان می رسد که، مگر نه اينکه ما در يک کشور مسلمان زندگي مي کنيم که پايه اوليه اش را اسلام تشکيل مي دهد پس چرا به اين راحتي اجازه مي دهيم عده اي سودجو اين چنين با استفاده از باورهاي مذهبي مردم و بازيچه قرار دادن نام بزرگان ديني کسب درآمد کنند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما