تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۴۶
۰
کد مطلب : ۲۹۹۷۱

مرور اخبار/مداحان اولین و آخرین میهمانان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵

مرور اخبار/مداحان اولین و آخرین میهمانان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵

مداحان اولین و آخرین میهمانان رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۹۵


در سال ۱۳۹۵ اولین دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی به مداحان رسید، این راویان شادی و غم و بازنشر دهندگان سبک زندگی و سیره اهل بیت اولین کسانی بودند که در سال جدید با رهبر انقلاب دیدار کردند و در پایان سال هم آخرین کسانی هستند که با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند، به نوعی امسال سال شانس مداحان و با نگاهی دیگر سالی است که ابتدایش را با نصایح راهبردی ایشان آغاز می‌کنند و در انتها به نوعی ارزیابی می‌شوند که چه مقدار توانسته‌اند در اجرای این رهنمون‌ها و انتقال آن به عموم جامعه و مخاطبان خود موفق باشند.
منبع: ایکنا


باید از هیئات مذهبی حمایت بیشتری شود

 
آيت‌الله العظمی وحيد خراساني در ديدار شهردار قم تاکید کردند: مشاركت و همكاري نزديك شهرداري قم با دستجات عزاداري ائمه اطهار(س) قابل تقدير است و شهرداري بايد حمايت بيشتري دراين امور داشته باشد.
منبع: حوزه نیوز


  ضرورت اتصال روضه ها با تحولات جهان اسلام

 
حجت الاسلام میلاد عچرش طی یادداشتی با عنوان فرصتی به نام هیئات و مجالس دینی، نوشت: بزرگان بارها و بارها تاکید کرده اند که هدف از روضه خوانی فقط گریه و تباکی نیست هر چند که ارزش اشک و گریه بسیار بالاست اما نبایستی به همان اکتفا کرد. وی در ادامه آورده است: در این بسط و گسترش مجالس دینی و هیئات مذهبی، ایرانیان همواره جایگاهی رفیع و نقشی چشمگیر داشته اند. اما این امر در عصر ارتباطات تبدیل به پدیده ای شده است که قدرت و وسعت آن بیش از پیش استکبار جهانی را به هراس انداخته است.
منبع: مهر

   سابقه تاریخی تداخل عید و عزای اهل بیت با نوروز باستانی ایرانی‌ها

 
محمد حسین رجبی دوانی گفت: در تاریخ بارها ثبت شده که ایرانی های مسلمان حرمت اعیاد و مصیبت های اهل بیت علیهم السلام را در جشن های نوروزی خود رعایت می کردند.
  وی افزود: نکته جالب این است که در زمان استقرار حکومت آل بویه در ایران و عراق که در قرن های چهارم و پنجم هجری اتفاق افتاد، آن افرادی که ایرانی های شیعی مقتدری بودند، برای اولین بار شعائر شیعی و همچنین نمادهایی از فرهنگ ایران را زنده کردند. یعنی به صورت رسمی جشن هایی به مناسبت عید غدیر و همچنین مراسم عزای حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) را برگزار کردند و در ضمن عید نوروز و جشن مهرگان را هم بر پا می کردند.
منبع: تسنیم

باب قبله حرم امام حسين(ع) به روي زائران گشوده شد


بخشي از باب قبله و رأس الشريف حرم امام حسين(ع) كه براي برداشتن ستون ضريح مطهر در دست تعمير و بازسازي بود امروز درشب ولادت صديقه طاهره(س) رونمايي و به روي زائران گشوده شد.
منبع: خبرگزاری حج
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما