تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۰
۰
کد مطلب : ۲۹۹۸۳

مرور اخبار/ اعزام مداحان به سوریه/ آزمون مداحان/ جشنواره چهل چراغ

مرور اخبار/ اعزام مداحان به سوریه/ آزمون مداحان/ جشنواره چهل چراغ

گزارش جالب رویترز از اعزام مداحان ایرانی به سوریه

 
رویترز نقش مداحان در سوریه را همچون مداحی‌ها در جریان دفاع مقدس دانسته و می نویسد: آن‌ها آن هنگام هم دعوت به آزادسازی مزارهای شیعیان در عراق از سیطره صدام می‌کردند.
در بخشی از گزارش، مداحانی که به سوریه رفته اند را اینگونه توصیف می کند: «مداحانی عمدتا نزدیک به [آیت‌الله] علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی که بارها تصاویرشان با لباس‌های نظامی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.»
منبع: جهان نیوز


مداحان گستره دید خود را به بُعد جهانی معطوف سازند
 

 
حاج یداله بهتاش: یکی از تذکراتی که رهبر انقلاب دادند این بود که شعرا و مداحان به مسائل روز توجه داشته باشند، زیرا اگر شعرا در شعرهایشان مسائل روز را بیان نکنند، مداحان شعری ندارند که در این رابطه بخوانند و یا بر عکس، فایده ندارد، بنابراین شعرا تلاش کنند که مسائل روز مانند مدافعان حرم و اتفاقاتی که در منطقه رخ می‌دهد را در اشعار خویش بیان کنند.

وی افزود: به عنوان پیرغلام اهل بیت(ع) خطاب به جوانان عرض می‌کنم که به رهنمودهای رهبر انقلاب توجه بیشتری داشته باشند، چرا ایشان در این زمینه دید جهانی دارند، بنابراین توقع می‌رود که مداحان گستره دید خود را از روضه‌خوانی در روضه‌های خانگی به بعد جهانی معطوف سازند.
منبع: فارس


آزمون مداحان عتبات در سراسر كشور برگزار مي شود

مدير جذب و سازماندهي معاونت فرهنگي بعثِه‌ مقام معظم رهبري از برگزاري آزمون جذب و گزينش مداحان اعزامي بعِثه مقام معظم رهبري به عتبات عاليات خبر داد و اظهار داشت: اين آزمون روز ۲۷ فروردين ماه، راس ساعت ۸ صبح در ۲۲ حوزه امتحاني در سراسر كشور برگزار مي شود كه داوطلبان در مدت ۶۰ دقيقه به ۶۵ سئوال تستي پاسخ خواهند گفت.
منبع: خبرگزاری حج و زیارت


آشنایی با ابعاد مختلف زندگی امام حسین (ع) توسط جشنواره «چهل چراغ»

 
سید غلامرضا موسوی در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره فیلم و عکس «چهل چراغ» گفت: برگزاری جشنواره «چهل چراغ» با موضوعیت زندگی امام حسین(ع) هم می تواند در شناساندن ابعاد تازه ای از زندگی ایشان به مردم کمک و آنها را با این موضوع آشنا کند.

وی با بيان اينكه زندگی امام حسین(ع) مي تواند مورد توجه غیر مسلمانان نیز قرار بگیرد، اظهار داشت: اگر جشنواره های ما خصوصی و مردمی برگزار شوند ارزشمند است، بخصوص زمانی که وارد موضوع زندگی ائمه اطهار می شود، طبیعتا باید مردمی باشد، اما اگر قرار باشد شاهد دولتی بودن آنها باشیم همان تعدادی که داریم کافی است.
منبع: خبرآنلاین


پیرغلام روضه‌خوانی که از هیئت رفتن پسرش ناراضی است!

مصطفی هوشیار: با یکی از روضه‌خوان‌های قدیمی ارتباط دارم. پسر ایشان به یکی از همین هیئت‌های بی‌منبر می‌رود. آن پیرغلام روضه خوان می‌گفت: من راضی نیستم که پسرم به هیئت برود. بنده گفتم که حاج آقا برای امام حسین (ع) است و ایشان مجددا فرمودند که اگر این امام حسین (ع) است، نمی‌خواهم که پسرم به مجالس عزاداری برود. علتش هم این است که نه درس می‌خواند، نه کار می‌کند و نمازش را هم نمی‌خواند.
منبع: بسیج مداحان
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما