تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۲
۰
کد مطلب : ۳۰۰۲۸
مرور اخبار دوشنبه 95/01/30؛

ادامه ساخت فیلم محمد(ص)/ توسلات پنهانی مداحان / مبلغ ویزای اربعین

ادامه ساخت فیلم محمد(ص)/ توسلات پنهانی مداحان / مبلغ ویزای اربعین

قسمت های بعدی فیلم سینمایی محمد رسول الله(ص) ساخته شود

حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: فيلم محمد رسول الله(ص)، پاسخي محكم به شبهات و تحريفات مطرح شده توسط سلمان رشدي و امثال اوست؛ چراکه تنها ابزاری كه مي‌تواند با زبان زنده، پاسخ سلمان رشدي‌ها را بدهد، همين هنر است كه اميدواريم قسمت‌هاي مربوط به جواني و بعثت نبی مکرم اسلام(ص) نيز ساخته و اكران شود.
منبع: حوزه


آموزش تخصصی مناجات خوانی و مدیحه‌سرایی در کاشان

مدیرعامل موسسه امیر المومنین کاشان ضمن بیان ثبت‌نام دوره آموزشی تخصصی مدیحه‌سرایی افزود: این دوره باهدف تربیت نظام‌مند مادحین اهل‌بیت علیهم‌السلام طبق اصول و ارزش‌های اسلامی، اعتقادی، انقلابی و ستایشگری برگزار می‌گردد.
منبع: اتقان نیوز


ادبیات خسته کننده مبلغان دینی و مخاطبان امروزی



محمدصادق کاملان: ...می توان عدم همزبانی به دلیل پیش فرض ها را بخشی از عدم ارتباط مخاطبان با کتب مذهبی دانست؛ بنابراین وقتی می بینیم ترجمه برخی کتب مذهبی مانند ادعیه، مخاطبان را جذب نمی کنند به این دلیل است که قرآن و کتب ادعیه یک هاله ای از قداست دارند و این هاله قداست همه سطوح متون مقدس را در برگرفته است. البته این مساله تنها به زمان ما اختصاص ندارد بلکه در دوره های دیگر مانند دوره مامون عباسی هم وجود داشت. پس وقتی مترجم می خواهد متون مقدس را ترجمه کند، این هاله قداست اجازه نمی دهد که ترجمه آزادی از آنها ارایه شود و مترجم مجبور است که یک ترجمه تحت الفظی داشته باشد با چنین ترجمه ای میان گزاره ها و اجزای متن ارتباط برقرار نمی شود. اگر مترجمی بخواهد، ترجمه آزادی از ترجمه هایی که در بازار وجود دارد، ارایه کند قطعا مترجم با انتقادهای بسیار زیادی روبرو می شود که با این کار از قداست قرآن کاسته شد. برای مثال سلفی ها و وهابی ها هم معتقد هستند که به هیچ عنوان نباید آیات قرآن را ترجمه کرد؛ بنابراین قداست این متون یک مشکل جدی است که اجازه نمی دهد این متون به گونه ای با زبان های دیگر ترجمه شود که در سطح فکر عامه مردم یا حتی نخبگان یک جامعه باشد.
منبع: شفقنا


مداحان باید اهل توسلات پنهانی باشند

 
ستار هدایتخواه: ...ستایشگر اهل بیت (ع) باید خودش را از لحاظ اخلاقی بسازد. وقتی مردم یک شخص را به عنوان مداح اهل بیت (ع) بشناسند، خواه ناخواه آن فرد را به عنوان الگوی خودشان انتخاب می‌کنند. مداح اگر در رفتارهایش دقت لازم و کافی را نداشته باشد منجر به الگودهی منفی می‌شود و اثری منفی هم بر روی مخاطبین دارد. مداحان زیر ذره بین قرار دارند و مردم تمام کارهایشان را زیر نظر می‌گیرند.
منبع: بسیج مداحان


متن نهج البلاغه یکی از غریب ترین متن هاست

محمدرضا سنگری: نهج البلاغه یکی از غریب ترین متن هاست که ما آن را اخ القرآن می دانیم. ظاهرا اوایل انقلاب در آغاز جلسات دولت بخش هایی از خطبه های نهج البلاغه خوانده می شد تا مسوولان همیشه در موضع هشدار و انذار نسبت به مساله حکومت قرار بگیرند و شیوه و روش حضرت علی(ع) را ملاک کار خود قرار دهند. بنابراین شاید یک روش این باشد که جملاتی از نهج البلاغه همیشه نصب العین آنها باشد تا یادشان باشد چگونه باید عمل کنند. یادم است میزی که شهید رجایی پشت آن کار می کردند که من بعدها پشت آن کار کردم یعنی زمانی که سردبیر مجله تربیت بودم، شهید رجایی جملاتی را انتخاب کرده بود تا همیشه پیش روش باشد و به عنوان معیار و ملاک کار خود به آنها توجه می کرد. به نظر من، ما امروز بیش از گذشته به کلام امام علی(ع) و رهنمودهای او نیازمند هستیم که باید چراغ راه ما باشد.
منبع: شفقنا


کاهش مبلغ ویزای اربعین


محسن نظافتی: در ارتباط با سفر اربعین باید موضوع ویزا هرچه زودتر مشخص شود و ما در درخواست خود موضوعاتی نظیر تعیین تکلیف برای صدور ویزا، مشخص شدن ویزای اتباع غیرایرانی که در کشور ما سکونت دارند، بیشتر شدن محل‌های صدور ویزا، طولانی‌تر شدن مدت زمان ویزا و کاهش مبلغ آن را مطرح کرده‌ایم.
منبع: جام نیوز

پایان پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما