تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۵۷
۰
کد مطلب : ۳۰۰۶۶
مرور اخبار دوشنبه 95/02/13؛

کتاب فاطمه‌شناسی/دانشنامه امیرالمومنین(ع)/فعالیت‌قرآنی در پیاده‌روی‌اربعین

کتاب فاطمه‌شناسی/دانشنامه امیرالمومنین(ع)/فعالیت‌قرآنی در پیاده‌روی‌اربعین

*«فاطمه‌شناسی» به بازار کتاب‌های دینی رسید


«فاطمه‌شناسی؛ تحقیق و تحلیل درباره شخصیت ام‌الائمه حضرت فاطمه زهرا (س)» عنوان کتابی است که حجت‌الاسلام محمدصالح موسوی آن را به رشته تحریر درآورده است. وی در بخشی از کتاب خود نوشته است:‌ «در روایات اهل‌بیت (ع) وارد شده است، ساکنان بهشت و قدسیان عوالم بالا که جملگی اعم از مکین و مکان غرق بهجت و نورند ناگهان ملاحظه می‌کنند نور فوق‌العاده‌ای آن عوالم نور را روشن‌تر کرد، وقتی که از علت تفحص می‌کنند، هاتفی اعلام می‌کند این نور مضاعف در اثر تبسمی است که حضرت سیدالاوصیا علی و حضرت سیده‌نساء‌العالمین، فاطمه در قصر خود داشتند.»
منبع: ایبنا


*چاپ چهارم برای کتابی درباره سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س)

کتاب«خاطر نازک گل» جلد سوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده ‌معصوم(ع)» یا «سبک زندگی معصومین(ع)» است که در دهه ۸۰، برنده جایزه کتاب سال حوزه علمیه قم شد. در این مجموعه سعی می‌شود مسایل مختلف زندگی از دیدگاه اهل بیت(ع) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سئوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست‌ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند.
منبع: فارس


*زمان ثبت نام سفر دانشجويي به عتبات اعلام شد


دبير ستاد اعزام دانشگاهيان به عتبات عاليات با اشاره به زمان ثبت نام پانزدهمين دوره اعزام دانشجويان به عتبات عاليات، اظهار داشت: ثبت نام دانشجويان براي سفر به عتبات عاليات از ۱۰ خرداد آغاز مي شود و تا پايان ماه رمضان ادامه دارد. پس از برگزاري مراسم قرعه كشي، متقاضيان تا مهرماه ۹۵ به عتبات عاليات مشرف مي شوند.
منبع: hajj.ir


*جشن محوری مبعث با حضور برادران شیعه و سنی

حجت الاسلام خلیلی روحانی انقلابی مسجد بعثت در زاهدان گفت: جشن بزرگ مبعث رسول اکرم (ص) به مناسبت فرارسیدن ۲۷ رجب، مبعث حضرت رسول اکرم(صلی الله و آله و سلم) در زاهدان برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشن اشاعه فرهنگ ناب محمدی ‌(صلی الله و آله و سلم) و آشنایی هرچه بیشتر مردم با زندگی پربار و رهنمودهای ارزشمند آن بزرگوار است.  این جشن بزرگ روز چهارشنبه (۱۵ اردیبهشت) بعد از نماز مغرب و عشاء با اجرای برنامه های متنوع از جمله سخنرانی (حجت السلام والمسلمین فرحزاد) پیرامون اخلاق و شخصیت پیامبر اسلام و مولودی خوانی (حاج مهدی مختاری و حاج محسن بنی فاطمه)و با ۱۴جایزه نقدی و کمک هزینه سفر به مشهد مقدس در محوطه مسجد بعثت برگزار می‌شود.
منبع: روضه نیوز


*ترجمه فارسی دانشنامه امیرالمومنین (ع) در شهر آفتاب رونمایی می‌شود


دکتر آیت پیمان، مدیر مجمع جهانی شیعه شناسی درباره انتشار این اثر گفت: این کتاب ترجمه بسیار باارزش موسوعه «الامام‌ امیرالمومنین» به زبان عربی و تالیف مولف فقید مرحوم علامه محقق باقر شریف القرشی است که عمر پر برکت خود را در نجف اشرف به تحقیق و پژوهش و ارائه کتاب‌های ارزشمند در زمینه زندگی‌نامه اهل بیت عصمت و طهارت و بیان جایگاه والا و باعظمت ایشان در نظام هستی و ابعاد حیات آن ذوات مقدسه صرف کرده است.
منبع: ایبنا


*سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) به عنوان تعطیل رسمی تعیین شد

نمایندگان مجلس، هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت حضرت امام حسن عسگری (ع) و آغاز امامت حضرت ولیعصر (عج) را به عنوان تعطیل رسمی تعیین کردند.
منبع: فارس


*تاكيد بر توسعه فعاليت هاي قرآني درپياده روي اربعين با استفاده ازظرفيت هاي مختلف

مسئول كميته فرهنگي ستاد مركزي اربعين به آسيب‌شناسي و بررسي برنامه هاي قرآني انجام شده درمراسم اربعين سال گذشته اشاره كرد و با تاكيد بر اينكه دراربعين مباحث قرآني نمي‌تواند از ساير برنامه‌ها جدا باشد گفت: شوراي راهبردي فعاليت‌هاي قرآني اربعين محور برنامه ريزي، سياست گذاري و هدايت برنامه هاي قرآني خواهد بود و برنامه ريزي ها درابعاد مختلف رنگ و بوي قرآني خواهد داشت.
منبع: hajj.ir

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما