تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۴۸
۰
کد مطلب : ۳۰۰۸۹
مرور اخبار 95/02/20؛

اصلاح‌نگرش به تئاتردینی/تشکلهای‌دینی واقتصادمقاومتی/بی‌وضو طراحی‌نکنید

اصلاح‌نگرش به تئاتردینی/تشکلهای‌دینی واقتصادمقاومتی/بی‌وضو طراحی‌نکنید

لزوم اصلاح نگرش به تولید تئاتر دینی در مناسبت‌های مذهبی

توحید معصومی کارگردان نمایش عاشورایی «طوفان» با اشاره به اینکه مناسبتی بودن تولید و اجراهای نمایشی دینی و مذهبی موجب شده است که نگاه به این‌گونه نمایش منحصر به زمان‌هایی باشد که عامه مردم دغدغه بیشتری برای برپایی مراسمات یادبود و اقامه عزا در آن دارند، تأکید کرد: وقتی چنین نظامی استوار شد آن زمان با فرض اینکه در ایام خوشی و مفرح دینی می‌توان هر نمایشی را روی صحنه تئاتر دید و تنها محدودیت موضوعی مربوط به ایام عزاداری و سوگ است، آن گاه تنها نگرش و تمرکز معطوف به تولید نمایشی می‌شود که با حفظ شعائر، پاس‌دارنده شأنیت آن مقطع تاریخی که اتفاقاً سوگواره است باشد.
منبع: ایکنا


تشكلهای دينی؛ مناسبت ترين بستر نهادينه سازی اقتصاد مقاومتی است


در مرحله اول «خود حفظي» اقتصاد مقاومتي توسط مسئول هيات و مداح و در مرحله بعد «ديگر حفظي» باید مد نظر باشد و همچنین شعار سالبايد گفتمان همه بويژه نخبگان شود بويژه اينكه تشكلهاي ديني سفر انتاليا نمي روند مشهد و كربلا ميروند اقتصاد مقاومتي در ماهيت تشكلهاست. هيئات مذهبي با تلطيف قلوب مخاطبين و تربيت افراد مومن اخلاق و احكام اسلامي را نهادينه مي كنند و كاهش آمار بزهكاري و جرم و جنايت، معاضدت در تحقق اقتصاد مقاومتي می باشد و همچنین فرهنگ سازی در كار، در مصرف، در استفاده از توليدات داخلي موجب نیل سریع تر به اقتصاد مقاومتی می شود. امروزه هيئات مذهبي بجز تعظيم شعائر مذهبي كاركرد اجتماعي خوبي پيدا كرده اند مثل مساعدت، دستگيري و انفاق لذا كاركرد اجتماعي هيئات مي تواند ۵ ميليارد دلار واردات دخانيات و واردات لوازم آرايشي را كاهش دهد حرکت بسوی لوكس كردن هيئات را كم رنگ كند چرا که متاسفانه در بعضی هیئات هزينه پذيرايي خاص از ۱۰۰ نفر به اندازه ۱۰۰۰ نفر شده است.
منبع: مهر


مداحان بسیجی در بیت امام جمعه تبریز ثناخوانی می‌کنند

مسئول بسیج مداحان سپاه عاشورا از برگزاری اولین همایش مداحان بسیجی تبریز خبر داد و گفت: این برنامه با سخنرانی آیت الله مجتهد شبستری و مداحی تعدادی از مداحان پیشکسوت و جوان استان و همچنین متربیان آموزش مداحی برگزار می شود.
منبع: راه دانا


مداحی فقط داشتن صوت زيبا نيست


رييس اداره تبليغات اسلامی تبريز در جلسه آزمون ورودی دوره آموزش مداحی گفت: احترام مداحان از ائمه اطهار(ع) است و مداح باید این تقدس را حفظ کند و در وضعیت فعلی مداحی در قشر جوان بسیار پسندیده نیست ولی وضعیت این قشر در استان آذربایجان‌شرقی نسبت به استان‌های دیگر قابل قبول بوده ولی در کل باید بازنگری صورت گیرد. تأثیر مداحان در جامعه بسیار بالاست و باید آنان در رعایت اصول اخلاقی در جامعه پیشرو باشند و هر گونه انحراف و بداخلاقی از این قشر مردود است و ما امروز نیازمند مداح در تراز انقلاب اسلامی هستیم.
منبع: مهر


بی‌وضو طراحی نکنید!


رضا برجی، عکاس و مستندساز دفاع مقدس گفت: ما باید بدانیم کجاییم؟ در چه زمانه‌ای هستیم؟ اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در این لحظه از ما چه می‌خواهند؟ باید مأموریت اصلی خود را بیابیم. باید بدانیم برای کدام لحظه خلق شده‌ایم؟ وی با بیان خاطراتی از شهید سید مرتضی آوینی، هنرمندان هیأتی را از کار کردنِ بی‌وضو بر حذر داشت و آن‌ها را به قرائت زیارت عاشورا در صبح هر روز دعوت کرد.
منبع: روضه نیوز

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما