تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۰۵
۰
کد مطلب : ۳۰۱۵۵
مرور اخبار سه شنبه 95/03/11؛

ترویج خرافه بنام دین/ آموزش قوی برای مداحان/ ثبت نام عتبات دانشگاهیان

ترویج خرافه بنام دین/ آموزش قوی برای مداحان/ ثبت نام عتبات دانشگاهیان

ترویج خرافه به نام دین حرکت در نقشه راه دشمن است


آیت الله شبستری: متأسفانه در این میان دعوت به حفظ وحدت گاهی اوقات مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد و این می‌تواند موجب تأثیرگذاری دشمن شود که باید به‌طور جد از آن جلوگیری کرد. با چنین اقداماتی جوانان نه‌ تنها جذب اسلام نمی‌شوند بلکه در آن‌ها دافعه نیز ایجاد می‌شود که باید پرهیز از این موضوع مورد توجه علما و روحانیان باشد. علما و روحانیت در جریان انقلاب نقش اساسی خود را نشان دادند و در صیانت از ارزش‌های اسلامی کوشش کردند. حوزه‌های علمیه و روحانیت انقلابی امروز وظیفه‌دارند با تمام شئون با نفوذ فرهنگی دشمنان مقابله‌ کنند و نگذارند دشمن با ترویج خرافه و مسائل غیردینی به نام دین نسل جوان کشور را از ایمان به‌سوی ضعف اعتقادی سوق دهد.
منبع: رسا


مداحان و شعرای آئینی باید از دانش برخوردار باشند

مصطفی خورسندی: مداحان بدون هیچ مقدمه و آمادگی نمی توانند وارد ستایشگری شوند. ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) باید توجه داشته باشند که ورود آنان به این عرصه برای برای مشهور شدن آنان نیست بلکه محشور شدن با ابا عبدالله الحسین (علیه السلام) است. باید دوره های آموزشی بسیار قوی برای مداحان جوان برگزار شود چرا که باید بسیاری از مباحث را به قشر جوان انتقال داد. مداحی که خلوتش، خلوت واقعی نباشد جلوتش هم جلوت واقعی نیست. مداحان ما نباید بدون مطالعه باشند چرا که امروز دشمن به شدت وارد کار شد و به گونه ای عمل می کند تا مکالمات فرزندان را تحت تاثیر قرار داده است. تقویت روضه های خانگی و توجه به محافل عامی که مردم در آن شرکت می کنند یک نیاز است که باید در این راستا گام های محکمی برداشته شود.
منبع: شبستان


پیام شهدای حرم ،جهانی‌شدن نهضت حسینی (ع) است


مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی: توانمندسازی هیأت‌های مذهبی با استفاده از عنصر آموزش و کارگاه‌های آموزشی و جلسات توجیهی برای جامعه هدف هیأت‌های مذهبی مانند مسؤولان هیأت‌ها، مداحان و مربیان قرآنی، مهم‌ترین راهبردهای این تشکل‌های در سال اقتصاد مقاومتی و اقدام عمل است. رژیم صهیونیستی به‌شدت دنبال جنگ شیعه و سنی هستند و جریانات منحرف و تندروهای هر دو گروه را تقویت کرده و جریان نفوذی را به‌راه انداخته‌اند که از آنها غافل نیستیم و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همیشه پشتوانه‎ای در برخورد با این توطئه‎ها است. وی بسیج را محصول تربیت هیأت مذهبی عنوان و خاطرنشان کرد: مدافعان حرم از دل همین هیأت‌ها و کارکرد فرهنگی بسیج بیرون آمده‌اند و مهم‌ترین پیام مدافعان حرم این است که نهضت حسین‌بن‌علی(ع) جهانی شود که به برکت امام راحل این نهضت عظیم فراملیتی شده است.
منبع: وارث


روایتی نو از مفهوم انتظار و مهدویت در «صحیفه انتظار»


نویسنده کتاب در یک طبقه‌بندی منسجم با استناد به آیات و روایات، به بیان چهل گفتار درباره امام زمان (عج) پرداخته که هر گفتار خود شامل یک آیه، یک حدیث، یک روایت از تشرف‌یافتگان به حضور حضرت، یک کلام از حضرت ولی عصر(عج) و تببین موضوعی حول محور وجود ایشان است. «مهدویت»، «انتظار»، «ظهور»، «نواب»، «توقیع»، «عریضه»، «آخر‌الزمان»، «رجعت»،‌ «دولت کریمه»، «علائم ظهور»، «شیطان و ابلیس»، «سید حسنی»، «سید خراسانی»، «یمانی»، «نفس زکیه»، «دجال»، «حضرت عیسی (ع)»، «قرقیسیا»، «خسف بیداء»، «صیحه آسمانی»، «جزیره خضراء»، «ایرانیان» و «قم حرم اهل بیت (ع)» از جمله مهم‌ترین محورهای بحث در چهل گفتار این کتاب هستند.
منبع: ایبنا


ثبت نام عتبات دانشگاهیان در سایت لبیک آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، ثبت‌نام پانزدهمین مرحله اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از دوشنبه ۱۰ خرداد ماه در سایت لبیک آغاز شده است. متقاضیان تشرف به عتبات عالیات جهت ثبت نام از ۱۰ لغایت ۲۵ خرداد ماه می توانند به سایت لبیک به نشانی www.labbayk.ir مراجعه کنند.قرعه کشی روز۲۹ خرداد ماه انجام می شود و برگزیدگان از سایت لبیک اعلام می شوند. اعزام دانشجویان به عتبات عالیات از اول مرداد ماه آغاز و تا ۸ آبان ماه ادامه خواهد یافت و در این مدت بیش از ۱۳۰۰۰ نفر از دانشگاهیان سراسر کشور به صورت زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام خواهند شد. اساتید،دانشجویان متاهل،دانشجویان دختر،پسران دانشجو و کارمندان دانشگاه ها می توانند جهت ثبت نام و اعزام به عتبات عالیات اقدام نمایند.
منبع: لبیک


انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما