تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۳
۰
کد مطلب : ۳۰۷۹۱
مداح پیشکسوت کردستانی؛

مداحی در رثای امام حسین (ع) بزرگترین افتخار زندگی ام است

مداحی در رثای امام حسین (ع) بزرگترین افتخار زندگی ام است
با فرا رسیدن ماه محرم شور و حال خاصی کل شهر را فرا می گیرد هرکس در حد توان و بضاعتی که دارد سهمی در برپایی مراسم با شکوه عزاداری حسینی دارد اما مداحی و خواندن در رثای اباعبدالله الحسین جایگاه بالایی دارد.
محرم که می رسد همه و همه پیر و جوان دست به کار می شوند تا خیمه های عزا را برپا کنند شور و حال خاصی که این فضا داررد به انسان آرامش خاصی می بخشد.

این روزها اگر از کوچه های و خیابان هایی بیجار که گذر کنی نوای یا حسین یا حسین به گوش می رسد .
در میان برگزاری برنامه های عزاداری حسینی مداحی از اهمیت ویژه ای برخوردار است خواندن در رثای اباعبد الله الحسین(ع) و یاران با وفایش موهبتی ارزشمند است که نصیب هر کسی نمی شود.
در جای جای ایران اسلامی مداحان برجسته ای در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) به مدیحه سرایی می پردازند اما در میان تمام شهرهای کشور اینجا در استان فرهنگی و فرهنگ دوست کردستان مداحان با عشق و شور خاصی برای اهل بیت مدیحه سرایی می کنند و در میان این مداحی هست که با جان و دل در رثای اباعبدالله الحسین(ع) نوحه می خواند و خود را وقف اهل بیت(ع) کرده است.

کمتر کسی هست که در کردستان نام حاج عباسقلی شیاسی را نشنیده باشد مداحی که از دوران کودکی شروع به خواندن در رثای اهل بیت کرده است.
عباسقلی شیاسی متولد سال ۱۳۲۹ زاده شهر فریدون شهر استان اصفهان است و اکنون ۱۷ سال است که در استان کردستان ساکن است و مداحی را از سنین کودکی در خانواده روحانی آغاز کرده و در عنفوان جوانی در کنار تحصیل خود در حوزه های علمیه شروع به مداحی کرده است.
وی به عشق و علاقه خود به مداحی اشاره کرد و گفت: مداحی توفیقی است که خداوند لطف می‌کند، از دوران کودکی عشق به مداحی داشتم و از همان بچگی عاشق این کار بودم و چون در خانواده روحانی نیز بزرگ شده بودم این عشق و علاقه برای من دوچندان شده بود به خاطر همین خداوند کم‌کم لطف کرد و مداح اهل‌بیت(ع) شدم.

وی افزود: نخستین مداحی ام (زینب مضطرم مهربان خواهرم الوداع الوداع) بوده که حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)خطاب به خواهرش حضرت زینب(س) بیان کرده است.
شیاسی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: خداوند ۷ فرزند به من عنایت کرده اما به جز من همسرم نیز در مجلس بانوان به مداحی مشغول است وبه نظر من کسی که می خواهد مداحی را آغاز کند ابتدا باید خودش را تزکیه و پاک کند و باید در هر شرایطی متوسل به اهل بیت و ائمه اطهار باشیم و من تا زمانی که نفس می کشم و خون در رگ هایم جریان دارد در رثای اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی می پردازم.

وی ادامه داد:من هیچ توقعی از کسی ندارم تنها من از خداوند و امام حسین(ع) توقع دارم من را لحظه ای به حال خودم واگذار نکنند و در زمان قیامت دست من را بگیرند و شفیع ام باشند.
مداح برجسته کردستانی به اهمیت خدمت به مردم اشاره کرد و بیان داشت: تمامی لحظاتی که به مداحی مشغول بودم برای من شیرین بوده است انسان هرگاه که بخواهد خود را نشان دهد و از مسیر اصلی خود دور شود زمین می خورد و باید در هرکجا که هستیم فقط به مردم خدمت کنیم و عبادت هم چیزی جز خدمت به مردم نیست و انسان اگر برای رضای خدا کاری نکند قطعا زمین می خورد.

شیاسی به اهمیت عزاداری امام حسین(ع) در بقای اسلام اشاره کرد و گفت:امام حسین(ع)به فرموده حدیثی از پیغمبر که فرمودند:ان الحسین مصباح الهدی و السفینه النجاه  امام حسین(ع)زمانی که قیام کرد برای احیای دین جدش و بقای اسلام بود که قیام کرد و اگر امام حسین(ع)قیام نمی کرد دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند و ما هم اکنون وظیفه داریم عزاداری های اباعبدلله الحسین را با شکوه و شور بیشتری برپا کنیم و به احیای ارزش های ناب اسلام و توسعه فرهنگ حسینی در جامعه کمک کنیم.

انتهای پیام/
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما