تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۷ ساعت ۱۸:۲۲
۰
کد مطلب : ۴۶۷۰
در آستانه تاسوعا و عاشورا؛

عزاداری سالار شهیدان در ایران به اوج نزدیک می شود

عزاداری سالار شهیدان در ایران به اوج نزدیک می شود
به گزارش خیمه، این روزها سراسركشور در سوگ شهادت سید شهیدان عالم و ۷۲ یار باوفایش در زمین مقدس كربلا سیاهپوش است.

با نزدیك شدن به روزهای پایانی دهه اول محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی، عزاداری های مردم در تمام شهرها و روستاهای ایران به اوج رسیده است.

این روزها، سراسر ایران بزرگ در سوگ شهادت سید شهیدان عالم و ۷۲ یار با وفایش در زمین مقدس كربلا سیاهپوش است.

مساجد، حسینیه ها، تكایا و خانه های بسیاری از مردم محل زیارتنامه خوانی، نوحه سرایی، سینه زنی، روضه خوانی و عزاداری درباره حماسه آفرینی و واقعه تأثیرگذار فرزند رشید امام علی(ع) است، امام سوم شیعیان كه با ایستادگی در برابر سپاه بزرگ كفر، از ایمان و عقیده و دین جدش محمد(ص)، جوانمردانه دفاع كرد.

او كه به همه جهانیان آموخت زندگی در سایه ایمان زیباست و اگر ایمان و آزادگی نباشد، همان بهتر كه مرگ سرخ را انتخاب كنیم.

این روزها و شب ها دل های مردم كه لبریز از عشق حسین(ع) و آموزه های بی پایانش است، مجال دوباره ای یافته تا با او در گذر بیش از ۱۴۰۰ ساله تاریخ تجدید بیعت كنند؛ تجدید بیعت با سالار شهیدان كه تا جان در تن و خون در رگ داریم، با یزید و یزیدیان بجنگیم.

راستی این چه غمنامه ابدی و داغ همیشگی است كه هر سال تازه تر می شود؛ حالا باز تویی و محرمی دیگر و داغی كه باز تازه می شود. گرچه هیچ گاه كهنه نبوده است.

عاشورای امسال در حالی تكرار می شود كه ساكنان فلسطین و مردم مسلمان غزه زیر آماج گلوله های یزیدیان امروز به خاك و خون كشیده می شوند.

امید كه با اتكای امت اسلام به آموزه های بزرگ مكتب اسلام، سرود رهایی قدس و پیروزی خون بر شمشیر را بار دیگر در مسجد الاقصی سرداده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما