تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۷ ساعت ۱۴:۰۸
۱
۰
کد مطلب : ۵۱۵۳

2 هزار برنامه تاثیرگذار در ایام محرم پخش شده است

2 هزار برنامه تاثیرگذار در ایام محرم پخش شده است
به گزارش خیمه، رئیس سازمان صدا و سیما در ششمین همایش تجلیل از پیرغلامان اباعبدالله الحسین(ع) در جماران با بیان این جمله از مقام معظم رهبری که «حادثه عاشورا برپایه سه عنصر عقلانیت، حماسه و احساس بنا شده است»، از مداحان خواست تا با سرلوحه قرار دادن این سه عنصر در اشعار و نوحه ها ی خود، مردم را با همه جنبه های واقعه ی عاشورا آشنا کنند.

عزت الله ضرغامي با اشاره به اينکه «شاعران و مداحان، سرمايه هاي ارزشمند جامعه به شمار مي روند»، گفت: «تجليل از شخصيت هاي برجسته اي که دهها سال از عمر پربرکت خود در خدمت ترويج مکتب امام حسين(ع) بوده اند، تجليل از فرهنگ متعالي و حيات بخش عاشورا است.»

وی فعاليت هاي صدا وسيما را در دهه محرم امسال رضايتبخش خواند و افزود: «در اين ايام دو هزار برنامه فاخر و تاثيرگذار از شبکه هاي مختلف رسانه ملي در قالب هاي گوناگون توليد و پخش شده است که توجه به عناصر تاثير گذار و توفيق بيشتر در اجتناب از خطا، از ويژگي هاي مهم انها به شمار مي رود.»

رئیس سازمان صدا و سیما، بحث آسیب شناسی عزاداری در برنامه های صدا و سیما را مخالفت با برگزاری عزاداری ندانست، بلکه آن را تقویت عزاداری و جلوگیری از ورود خرافات به این مراسم عنوان کرد.

به گفته دبیر این همایش مراسم پیرغلامان در حالی وارد ششمین سال برگزاری خود شد که در پنج دوره قبل شهرام گیل آبادی (مدیر سابق رادیو جوان و دبیر قبلی همایش) و نیز حسن خجسته (معاونت قبلی صدا) از بنیانگذاران این برنامه در جلسه دیروز حاضر نبودند.

مجید حسینی افزود: «در دوره های گذشته بیش از 80 تن از پیر غلامان تجلیل شده است که در این دوره نیز از 15 تن دیگر تجلیل خواهد شد. او گفت پیرغلامان حاضر در جلسه امروز(دیروز) از شهرهایی چون: تهران، شمیران، اسلام شهر، قم، یزد، اصفهان، محمودآباد مازندران، تربت حیدریه، کرج و تبریز هستند که سعی شده است در انتخاب آنها بزرگان مداحی سراسر کشور لحاظ شوند.

مدیر کل اداره نغمات آیینی صدا وسیما هدف از برگزاری چنین برنامه هایی را ترویج عزاداری سنتی و اصیل، ارائه الگوی صحیح عزاداری و جهت دهی صحیح به عزاداریهای نسل جدید عنوان کرد و گفت: «از قطعات مداحی های این پیرغلامان در برنامه های مختلف صدا و سیما استفاده خواهد شد.

 معاون جدید صدا نیز وظیفه اصلی مداحان را آشنا کردن عموم مردم با اندیشه های چهارده معصوم(ع) عنوان کرد و  افزود: «صدا و سیما هم در انجام این امر در کنار مداحان خواهد بود.»

دکتر صوفی وظیفه اداره نغمات آیینی رادیو و نیز رادیوی تازه تأسیس «نوا» را گسترش و ترویج عزادرای و اشعار معتبر معرفی کرد.

 اسامي برگزيدگان ششمين همايش پيرغلامان بدين شرح اعلام شد:
حجت‌الاسلام صديقي (روحاني)،
حاج علي آهي (استاد و خادم)،
محسن حافظي (مداح و مولف از شرق تهران)،
حاج محمد علي اسلامي (پيرغلام از بازار تهران)،
سيد محمد سادات موسوي (پير غلام از غرب تهران)،
سيد جلال هاشمي (پيرغلام از شميران)،
ولي‌الله سليماني (پدر شهيد از شرق تهران)،
بايرام تبريزي (پير غلام از اسلام‌شهر)،
علي ميرزا علي اخباری (پير غلام از قم)،
استاد مازافچي (پير غلام از يزد)، حسن عابدي (پير غلام از شرق تهران)،
سيف‌الله ارزاقي (پيل غلام از سمنان)،
رضا علي شكري (پير غلام از مازندران)،
علي اكبر منتظري (پير غلام از سيستان)،
عسگر رضواني (پير غلام از كرج)،
محسن عسگري (پير غلام از تبريز).
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما

مهدی
Iran, Islamic Republic of
خوب بود