تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۹
۰
کد مطلب : ۶۶۲۶

فدک بر بوم نقاشي

فدک بر بوم نقاشي
۲۵ هنرمند نقاش از میان برجسته‌ترين هنرمندان اين حوزه هستند، آثار خود را در سبک‌ها و شيوه‌هاي مختلف طراحي کرده‌اند. رنگ‌روغن، آبرنگ، طراحي و ساير سبک‌ها در ميان آثار وجود دارد.

همچنين برخي شيوه‌هاي ترکيبي مانند ترکيب طراحي با آثار حجمي و مجسمه‌اي، مانند کاري که ايرج اسکندري در اين حوزه ارائه کرده است، يا ترکيب آبرنگ با رنگ‌روغن يا ترکيب مينياتور ايراني با آبرنگ، اثري که حسين شناور خلق کرده است، از طرح‌هاي چشم‌نواز نمايشگاه هستند.

از نکات برجسته ديگر نمايشگاه در کنار هم گذاشتن آثار هم‌سبک در يک تالار است. مثلا در تالار فرعي نمايشگاه، آثاري که به شيوه‌هاي مدرن و شبيه پوستر و گرافيک خلق شده‌اند و اساسا کارکردي فراتر از يک اثر نقاشي دارند قرار دارد.

هنرمنداني چون مصطفي دره‌باغي، محمد فيروزه‌اي، احمد نصراللهي و ساير هنرمندان، کساني هستند که آثار آنها در اين تالار به نمايش گذاشته شده است.

در تالار اصلي نيز بيشتر آثاري ارائه شده که مربوط به هنرمنداني با سبک کاري سنتي و کلاسيک هستند. تابلوهای بيشتر برزگان هنر نقاشي که البته اثر برخي از آنها مربوط به سالها قبل بود،‌ در تالار اصلي قرار دارد.

ميرحسين موسوي، آيدين آغداشلو، کاظم چليپا، مصطفي گودرزي، زهرا رهنورد و چند تن ديگر از هنرمندان نام‌آشنا و مطرح عرصه نقاشي، کساني هستند که به خلق اثر هنري آييني و نمايش آن در نمايشگاه از فدک تا عاشورا همت گمارده‌اند.

طبقه زبرين نمايشگاه هم مکاني است براي نمايش آثار خطاطي با موضوع شهادت حضرت زهرا(س) و برخي آثار آييني ديگر از جمله نگارش آيات و روايات در قالب سبک‌هاي مختلف هنر خطاطي؛ طرح محمد سلحشور که تابلويي بزرگ از نگارش صفحه دوم قرآن کريم و آيات نخستين سوره آل عمران است، از زيباترين آثار خطاطي آييني اين چند ساله اخير است.

ايرج نعيمايي، جواد بختياري و ساير هنرمندان بزرگ اين عرصه، در نمايشگاه خطاطي از فدک تا عاشورا آثار خود را ارائه کرده‌اند. نمايشگاه تا پايان هفته در موزه هنرهاي معاصر واقع در خيابان برادران مظفر برپاست.

گزارش تصویری این همایش را از دوربین خیمه ببینید
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما