کد مطلب : ۹۲۰۰
جشنواره و نمایشگاه ملی رسانههای دیجیتال
اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه:
ـ ایجاد جایگاهی رسمی جهت ارائه و ارزیابی سالانه آثار تولید شده در حوزه رسانههای دیجیتال کشور
ـ فرهنگ سازی و جریان سازی جهت ایجاد و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ بومی، ملی و اسلامی در حوزه رسانههای دیجیتال
ـ فراهم کردن محیطی به منظور ایجاد همدلی و همافزایی بین پدید آورندگان آثار در حوزه رسانههای دیجیتال
ـ توسعه خط و زبان فارسی در محیط رایانه و ابزارهای دیجیتال
ـ کاهش هزینه و توسعه دسترسی عمومی به میراث مکتوب تاریخی، علمی، فرهنگی، دینی و هنری کشور
ـ حمایت از افراد، مراکز، موسسات، تشکلها و شرکتهای فعال در حوزه تولید آثار و محصولات دیجیتالی فرهنگی و هنری
ـ ایجاد زمینه در راستای تحقق جنبش نرمافزاری در حوزه محتوایی فنآوری اطلاعات
ـ ایجاد بستر رقابت میان تولیدکنندگان آثار و محصولات دیجیتالی فرهنگی ـ هنری در جهت رشد، شکوفایی و همچنین رونق بخشی به بازار داخلی و صادرات در این صنعت
اولین جشنواره در چهار بخش اصلی برگزار شد. دومین نمایشگاه نیز یکم تا دهم ابان ماه سال ۱۳۸۷ در شش بخش اصلی نرمافزارهای چندرسانهای، بازیهای رایانهای، نرمافزارهای تلفن همراه، پایگاههای اینترنتی و وبلاگها، هنرهای دیجیتال و ویژه انقلاب اسلامی در مصلی امام خمینی(ره) تهران، برگزار شد.
سومین نمایشگاههای رسانههای دیجیتال بخشهایی مانند دومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال داشت با این تفاوت که به جای بخش ویژه انقلاب اسلامی، بخش فنآوری و نوآوری در رسانههای دیجیتال قرار گرفت.
در سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال، بخش بینالملل نیز افتتاح شد. بخش بینالملل با اهداف زیر پایهگذاری شدهاست:
اهداف آرمانی:
ـ معرفی ایران به عنوان قدرت محتوایی و تکنولوژیکی در منطقه
ـ همافزایی فرهنگی و تکنولوژیکی کشورهای اسلامی
ـ جذب توریست متخصص
اهداف عملیاتی
ـ شناسایی اشخاص خبره بینالملل
ـ شناسایی محصولات برتر بینالملل
ـ شناسایی شرکتهای معتبر و فعال بینالملل
ـ پرکردن خلاءهای موجود در آثار داخلی
ـ نمایش توانمندیهای داخلی به شرکتهای خارجی و برعکس
ـ تعاملهای اقتصادی بین شرکتها
ـ افزایش بار علمی و تخصصی جشنواره
ـ بستر سازی جهت حضور پر رنگ تر شرکتهای ایرانی در نمایشگاههای خارجی
سومین نمایشگاه رسانههای دیجیتال از ۸ الی ۱۸ مهرماه در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
آدرس سایت این جشنواره http://www.dmf.ir است.