تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۲۹
۰
کد مطلب : ۹۲۴۰
علمای شیعه

درباره محمدرضا مهدوی کنی

درباره محمدرضا مهدوی کنی
وی پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي در كن و تهران و سه سال دروس حوزوي در مدرسه علميه مرحوم برهان، عازم قم شد.

وی تا سال ۱۳۴۰در محضر استادان مبرز آن زمان همچون حضرات آيات: حاج شيخ عبدالجواد سده‌اي (جبل عاملي)، شهيد صدوقي، سلطاني، مجاهدي، رفيعي قزويني، شعراني، علامه طباطبايي، آيت‌الله العظمي بروجردي، امام خميني (ره)، آيه‌الله العظمي گلپايگاني تلمذ كرد.

با درگذشت آيت‌الله بروجردي، وي به تهران بازگشت و در ادامه مبارزات خود عليه طاغوت كه از هجده سالگي و در زمان آيت الله بروجردي شروع كرده بود، در نهضت اسلامي به رهبري حضرت امام خميني(ره) شركتي فعال و موثر داشت و انواع شكنجه‌ها، زندان‌ها و تبعيدها را به جان خريد.

آيت الله مهدوي كني پيش از پيروزي انقلاب از سوي حضرت امام (ره) به عضويت شوراي انقلاب درآمد و پس از پيروزي نيز عهده‌دار مسؤوليت‌‌هاي حساس و گوناگوني نظير سرپرست كميته انقلاب اسلامي، عضو شوراي نگهبان، وزارت كشور در زمان نخست وزيري شهيد رجايي و شهيد باهنر، نخست وزيري پس از شهادت رجايي و باهنر، عضويت در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، مسئول ستاد رسيدگي به مناطق جنگ زده، عضويت در شوراي بازنگري قانون اساسي، عضويت در مجمع تشخيص مصلحت نظام، رياست مركز رسيدگي به امور مساجدشد.

برخي از مسئوليت‌هاي كنوني آيت الله مهدوي كني:
• دبيري جامعه روحانيت مبارز تهران
• رئيس دانشگاه امام صادق (ع)
• عضو مجلس خبرگان رهبري
• توليت مدرسه علميه مروي تهران؛ از سوي حضرت امام خميني(ره)

از وي آثاري از جمله؛ نقطه‌هاي آغاز در اخلاق عملي، اصول و مباني اقتصاد اسلامي در قرآن، بيست گفتار و شرح دعاي افتتاح منتشر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما