تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۰۵
۰
کد مطلب : ۱۳۳۸۹

معرفی هیئت جوانان بنی‌هاشم تهران

معرفی هیئت جوانان بنی‌هاشم تهران
این هیئت به‌طور سیار در شب‌های پنج‌شنبه در منطقه شوش شرقی برگزار می‌شود و به گفته «محمدباقر روئین‌نژاد»، مسئول هیئت، یکی از ۱۴ هیئت نمونه در بین ۲۷۰۰ هیئت منطقه است.
این هیئت از نظم خاصی برخوردار است و برنامه‌هایش معمولاً رأس ساعت ۹ شروع و رأس ساعت ۴۵/۱۰ تمام می‌شود و مسئولان هیئت اجازه نمی‌دهند، جلسات از ساعت ۱۱ به بعد به طول انجامد.
نیم ساعت، قرائت قرآن و نیم ساعت سخنرانی از برنامه‌های دائمی این هیئت است.

آقایان حجج‌ اسلام، رضوی، جواهری، حسن‌زاده، تسلیمی، اخروی و استاد حاج‌محمد جنتی از روحانیانی هستند که در این هیئت سخنرانی می‌کنند.

هیئت با کمک‌های مردمی و به‌ویژه کمک‌های «حاج‌محمد نصیری»، «حسین مهدوی»، «حاج‌رمضان تفنگچی»، «خانم رودکی از اداره پست منطقه ۱۷»، «دکتر حبیب‌زاده»، «دکتر رضوانی» و ... و ۱۰ نفر از خیرانی که به‌طور ماهانه به برگزاری هیئت کمک می‌کنند، اداره می‌شود.

«نشریه راه هدایت» و «نشریه فریاد» که در آن تلاش می‌شود با استفاده از حدیث، مسئله شرعی، حکایت و آیات گوناگون، پیام امامان معصوم (ع) به خواننده منتقل شود، از امتیازات ویژه این هیئت است. گزارش کار هیئت به‌طور مستمر در این نشریه ارائه می‌شود.

روئین‌نژاد، طولانی‌ کردن و استفاده از شگردها و شیوه‌های گوناگون برای گریاندن مردم را به دلیل سلب علاقه برای شرکت در مجالس بعدی، از آفات و آسیب‌های مجالس عزاداری می‌داند و می‌گوید: «شارع مقدس که قوانینش بر اساس حکمت و واقع‌بینی وضع شده از طولانی کردن عبادت و نماز جماعت منع کرده است؛ درباره نماز که بهترین حالت بین عبد و معبود است، در فقه همه مذاهب اسلامی آمده است که امام جماعت باید رعایت حال اضعف مأمومین را بکند.»
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما