تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۸ ساعت ۰۰:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۳۴۳۰

دست‌های شاد فتیله‌ای‌ها دعا می‌کنند

دست‌های شاد فتیله‌ای‌ها دعا می‌کنند
«فیتیله جمعه تعطیله»عنوان برنامه ایست كه با اجرای مجید قناد و با هنرمندی محمد مسلمی، علی فروتن و حمید گلی از گروه كودك و نوجوان شبکه دو سیما در هر صبح جمعه پخش می‌شود.این برنامه شامل برنامه‌های نمایشی و آیتم‌های موزیکال متعددی است كه نكات آموزنده‌ای را آموزش می‌دهد.
این برنامه که با حضور چندی از کودکان در داخل استودیو، فیلم‌برداری می‌شود، با آنکه شاد و ریتمیک است و موسیقی در آن حرف اول را می‌زند، در قالب این موسیقی‌ها و اشعار اطلاعات آموزشی را به کودکان درباره اینکه باید چگونه رفتار کنند تا به اصطلاح بچه‌های خوبی باشند که پدر و مادر از آنها رضایت داشته باشند و با چاشنی طنز موقعیت خنده را بر لبان کودکان می‌نشاند.

سه هنرمند این مجموعه در پایان با آیتمی به دعا و خداحافظی می‌پردازند. این برنامه از بعد آموزش معنوی کودکان نیز غافل نمانده است.

استفاده از رنگ‌های شاد، موسیقی‌های شاد، متنوع بودن آیتم‌ها، ایجاد موقعیت‌های طنز، استفاده از دکورهای متفاوت برای هر آیتم، درگیر کردن کودکان برای تکرار برخی کلمات برای تغییر فضا، فیتیلیه‌ای‌ها را متمایز کرده‌است.

پس از درگیر کردن مخاطب کودک و به وجد آوردن آنها، هنرمندان به کمک موسیقی و حرکات تئاتر گونه دعایی را اجرا می‌کنند که با مشارکت کودک، باز به عنوان یک آیتم مشخص می‌شود و لزوماً کودک این دعا و نیایش را جدای از مجموعه برنامه حس نمی‌کند.

این است که به صورت غیرمستقیم کودک را هم سرگرم کرده‌اند و هم آموزش علمی و معنوی داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما