تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ فروردين ۱۳۸۹ ساعت ۰۰:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۳۴۶۶

کتابخانه تخصصی امام حسین(ع)

کتابخانه تخصصی امام حسین(ع)
 این مرکز با تحقیق و پژوهش درباره امام حسین(ع)، عاشورا و مناسک آیینی تلاش می‌کند، ضمن پاسداشت حرمت و قداست موضوعات سابق‌الذکر با پرهیز از سهل‌انگاری و ساده‌اندیشی و با تعمق در ابعاد مختلف آن موضوعات، زمینه دستیابی به کنه مفاهیم یادشده را فراهم آورد. روشن است که این نگاه مستلزم توجه هم‌زمان محیطی و محاطی به مقوله عاشورا و مؤید لزوم نوعی «نگاه راهبردی» به مفاهیم عاشورا، امام حسین(ع) و مناسک آیینی است.

بی‌تردید چنین نگاهی نیازمند صیرفی مجموعه وسیعی از نقل قول‌ها، روایت‌ها و مستنداتی است که هنوز بعد از گذشت سال‌ها در سره و ناسره آنها تردید است و کتابخانه تخصصی امام حسین(ع) پاسخی به این نیاز است.

مرکز مطالعات راهبردی خیمه، پژوهشگران و علاقه‌مندان به حوزه عاشورا، امام حسین(ع) و مناسک آیینی را برای تحقیق و پژوهش درباره موضوعات یادشده به کتابخانه تخصصی امام حسین(ع) واقع در این مرکز دعوت می‌کند؛ همچنین ناشران، مؤلفان، نویسندگان و صاحبان اثر در حوزه امام حسین(ع)، عاشورا و مناسک آیینی (در قالب کتاب، آثار صوتی و تصویری و...) می‌توانند با ارسال یک نسخه از آثار خود به آدرس: تهران، خیابان استاد نجات‌اللهی، خیابان سمیه، پلاک ۲۴۱ (ساختمان ۲۱۳ پیشین)، طبقه ۴، واحد ۹، این مرکز را در راه‌اندازی غنی‌ترین مخزن اسناد و اطلاعات تخصصی در حوزه عاشوراپژوهی یاری کنند.

در ازای هر جلد کتاب و هر اثری که به مرکز ارسال و پذیرفته شود، یکی از آثار انتشارات مرکز مطالعات راهبردی خیمه یا اشتراک شش ماهه ماهنامه خیمه به انتخاب خودتان به شما اهدا می‌شود.

کتابخانه تخصصی امام حسین(ع) هم‌اکنون دارای بیش از ۴۰۰۰ عنوان کتاب است که گستره مقبولی از مقاتل، زندگی‌نامه، احادیث و روایات، اشعار، موسوعه، دایر›‌المعارف و... را شامل می‌شود.

دسترسی به فهرست منابع و برخی متون کتابخانه هم‌اکنون از طریق سایت www.kdl.ir امکان‌پذیر است.این مرکز مقدم پژوهشگران عزیز را گرامی‌ می‌دارد. لطفاً قبل از ارسال آثار خود به این مرکز و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۸۸۹۳۴۹۷۰-۰۲۱
تماس بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما