تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۸۱ ساعت ۱۰:۴۳
۰
کد مطلب : ۸۳۵۸

گزارشي از يادواره‌ي «خون‌نگاران شهيد دفاع مقدس سازمان صدا و سيما»

شماره اول ماهنامه خيمه - محرم 1424 - اسفند 1381


يادواره‌ي خون‌نگاران شهيد دفاع مقدس سازمان صدا و سيما، به منظور گرامي‌داشت سالروز عمليات كربلاي پنج و ايام شهادت خون‌نگار، شهيد غلامرضا رهبر، عصر روز چهارشنبه در مسجد بلال صدا و سيما در جوار زيارتگاه پنج شهيد گمنام برگزار شد.

شمخاني طي سخناني در اين مراسم گفت: حال خبرنگار جنگ، كسي نبود كه در اصلي‌ترين و بحراني‌ترين لحظات، در پي انجام شغل و كسب درآمد، جان خود را بيهوده سودا كند و شهيد غلامرضا رهبر در ميان‌ آن‌ها يكي از سردمداران جبهه و جنگ و ناموري از نامداران تكرار ناشدني هشت سال دفاع مقدس بود.

وي با توصيف كردن خصوصيات روحي و اخلاقي شهيد رهبر، اظهار كرد: ابداع اين شهيد در ارايه‌ي سبك تازه‌اي براي روايت دفاع مقدس پس از شهادتش، منجر به رشد و بلوغ تفكري به نام خون‌نگاران جنگ شد. او در دشوارترين شرايط جنگ، ابري‌ترين لحظات تجاوز در سرخي لحظات قساوت، كه ترك شهر توصيه علني شريعت بود، راديو آبادان را از نفس سينه‌ي بهاري‌اش گرمي‌ مي‌داد. با چشم كربلا ديدن و با اشك عاشورا چكيدن، خصلت شهيد غلامرضا رهبر بود.

وي افزود: با نگاهي گذرا به سير آثار عكاسان جنگ، مي‌توان به تفاوت‌هاي بارز كار شهيد رهبر با ديگران پي برد. اين كه اصلي‌ترين ويژگي شهيد رهبر، وقايع‌نگاري جنگ به شمار مي‌آيد؛ در حقيقت پلي است كه او از جهان مادي پيرامون خود به دنياي معنويت و بلكه باورش ايجاد كرده بود. او به دنبال صحنه‌هاي زندگي در پديده‌اي به نام جنگ مي‌گشت.

وزير دفاع، با طرح اين پرسش كه: پويايي و حركت دستگاه‌هاي خبري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، اينك در موقعيت نگران‌كننده‌اي كه صف‌آرايي دشمنان، عيان و آشكار است به چه نيروهايي بايد متكي باشد؟

وي گفت: پاسخ اين پرسش‌ها به عهده‌ي نسلي از خبرنگاران است كه خود را از طايفه‌ي بزرگ مردان فرهنگ و جهاد اسلامي ما مي‌دانند. آن‌ها كه پيشاني اخلاص را به تب ژورناليستي مبتلا نمي‌كنند؛ رسالت و قداست قلم را به رضايت ارباب زر و زور و تزوير نمي‌فروشند و شيوايي و بلاغت هنر را به شعله‌هاي شعارهاي عصيان زده نمي‌سوزانند؛ از مصيبت هموطنان تيتر نمي‌سازند، از فروش پروانه‌هاي انديشه‌ي خونين شهيدان انقلاب به پيله‌وران هرزه‌گر پروا مي‌كنند و پنجره‌ي دوربين‌ها را به سمت انتظارات غير ملي نمي‌گشايند.

در ادامه اين برنامه‌، مراسم مداحي توسط حاج صادق آهنگران انجام شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما