تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۸۲ ساعت ۰۱:۴۰
۰
کد مطلب : ۸۴۸۴

السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره

شماره چهارم ماهنامه خیمه - ربیع الثانی1424 - خرداد و تیر 1382

چند ماه پیش خدمت عزیزی رسیدم فرمود: «حال که از امام حسین می نویسید به گونه ای باشد که اعتماد مردم به مهدویت و محبتشان به امام زمان (عج) زیاد شود . الان امام حسین هم انگشت اشاره شان به سمت ولی عصر حجه بن الحسن (عج) است».

و چندی بعد از بزرگی شنیدم که برکات و فیوضاتی که از ناحیه ی ائمه اطهار به ما می رسد، از مجرای فیض و عنایت حضرت صاحب الزمان است.

برای همه شما که امام حسین را دوست دارید، «زیارت عاشورا» جلوه و معنای خاص دارد ، زیارت عاشورا هم انسان را به سمت امام منصور ، حضرت ولی عصر (عج) هدایت می کند. زیارت عاشورا انباشت معارف در شریان های حیاتی شیعه است و معرفت عاشورائی ست که زمینه سازدرگیری همه جانبه جبهه ی تاریخی حق با تمام جبهه ی باطل می شود. این معرفت منجر به آمادگی و تشکیل جبهه ی واحد برای ظهور جضرت بقیه الله می گردد.

روح این انسجام و مبارزه از زیارت عاشورا الهام می گیرد. در فرازهای آغازین زیارت ، جبهه ی حق و باطل ترسیم می شود، «سلم» و «حرب» و «دوستی» و «دشمنی»، محور خدایی پیدا می کند.

و بعد زائر امام حسین عرضه می دارد:

فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد.

از خدایی که هم تو را حسین جان و هم مرا به واسطه ی تو اکرام کرد، می خواهم که خدمت در رکاب امام زمان را برای قیام و طلب خون تو، رزق و روزی ام سازد.

دست عنایت خدا، هیأت ها، مجالس دعا و توسل و زیارت خواندن هایمان را به سوی این هدف رهنمون سازد.

ان شاء الله

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما