تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۲ ساعت ۰۰:۱۵
۰
کد مطلب : ۸۵۳۵

بيانات امام خمينى 18/12/60

شماره پنجم ماهنامه خیمه - جمادی الاول و الثانی1424 - مرداد 1382 

مقام معظم رهبرى:

بزرگ ترين مبارزه با آمريكا، خدمت به اين مردم است. هر كه مى خواهد با امريكا مبارزه بكند، بايد به اين مردم خدمت كند. هر كه مى خواهد با دشمنان اين ملت مبارزه ى علمى كارآمد بكند، با فساد مبارزه كند. ابزارهاى دشمن در درون كشور و نظام ما عبارت است از فساد، تبعيض و فاصله ى طبقاتى؛ ما بايد با اينها مبارزه كنيم؛ اين وظيفه ى دولت و مجلس و قوه ى قضاييه و همه ى اركان نظام است. به مردم خدمت كنند؛ با مفسد مماشات نكنند؛ فساد را در بدنه ى دستگاههاى حكومت به هيچ وجه نپذيرند و تحمل نكنند؛ اين بزرگترين خدمت است. ما در اين راه طولانى، اگر احساس انحراف كرديم، بايد آن را برطرف كنيم؛ بايد خود و برنامه مان را اصلاح كنيم؛ اصلاح بر اساس همان قواعد مستحكم انقلاب كه امام بزرگوار آن را از اسلام استفاده كرد و به ما و ملت ما آموخت. با استفاده از اينها، اصلاح واقعى عبارت است از اين كه با فقر و تبعيض مبارزه شود؛ عدالتخواهى، يك انگيزه ى همگانى براى مسؤولان باشد؛ خدمت به مردم، يك وظيفه و احساس دينى در اعماق وجود مسؤولان باشد؛ اين مى شود راه صحيح امام. اميدواريم ارواح مطهر انبياء و اولياء، ارواح مطهر شهدا و روح مطهر امام بزرگوار، در پيشگاه پروردگار، توفيق مسؤولان و ملت ما را در تداوم اين راه بخواهند و ادعيه ى زاكيه ى حضرت بقيت اللّه (ارواحنا فداه) شامل حال ملت ايران و مسؤولان بشود.(1)

به خداى متعال توكل كنيد. در كارهاى مختلف از قبيل كارهاى علمى، فرهنگى، دينى، صنعتى و غيره تلاش كنيد. مديران در مديريتهاى خود تلاش كنند. بدانيد كه عزّت و بقا، متعلق به بندگان صالح و شايسته خداست. آن ملتى كه دل به اسلام سپرده است، با قرآن پيوند بسته است و هيچ قدرتى قادر نيست اين كشور را شكست دهد.(2)

¡ صلواتنامه عارف نامدار، محى الدين ابن عربى(وفات 638ه ق)

درودها و تحيّات خداوند و فرشتگان و حاملان عرش او و همه ى آفريدگان زمينى و آسمانى او بر آن گوهر قدسى باد كه قالب انسانى يافت.

آن صورت نفس كلى، فيض بخش عوالم عقلانى.

پاره ى حقيقت نبوى، مطلع الانوار علوى، سرچشمه ى چشمه هاى اسرار فاطمى

رهايى يافته و رهايى دهنده ى دوستدارانش از آتش دوزخ

ميوه ى درخت يقين، بانوى بانوان دو عالم

شناخته ارج و ناشناخته مزار، روشنى چشم رسول

زهراى پاك بتول(3)

پى نوشت:

1- از بيانات رهبر معظم انقلاب در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره)، 14/3/1382.

2- از بيانات رهبر معظم انقلاب در جمع زائران و مجاوران حرم رضوى، 1/1/1381.

3- كتاب «صلوات كبير» محى الدين.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما