تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۸۵ ساعت ۱۵:۵۷
۰
کد مطلب : ۸۶۵۴

سازمان موظف است نسبت به زدودن خرافات تاریخ عاشورا اقدام کند

شماره 29 - 30  ماهنامه خیمه – محرم 1428- بهمن 1385

سازمان موظف است نسبت به زدودن خرافات تاریخ عاشورا اقدام کند

حجت الاسلام خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بازدید از نحو برگزاری نمایشگاه عطرسیب در جمع خبرنگاران از هیأت‌های مذهبی خواست تا در ایام ماه محرم از نصب هرگونه شمایل و علائمی که با فرهنگ عاشورایی تناسبی ندارند پرهیز کنند.

وی از تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی سراسر کشور خبر داد و گفت: توجه شورای هیئت‌های مذهبی به حساسیت علما و مراجع درباره نحو برگزاری محرم و جلوگیری از بدعتها و رواج خرافات موجب بروز خدمات ارزنده‌ای در حوزه دینی خواهد شد.

دکتر خاموشی در بخش دیگری از سخنانش به لزوم حمایت و پشتیبانی تشکل‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: طرح بیمه مداحان توسط مجموعه بنیاد فرهنگی دعبل در حال پیگیری است که از طریق کانون اصلی هیئات به نقاط خوبی دست یافته‌اند و در صورت حمایت دولت از سال 86 این طرح به اجرا گذاشته می‌شود.

ایشان در خصوص دیگر اقدامات انجام شده برای هدایت فرهنگی هیئات مذهبی گفت: توجه هیئت‌های مذهبی در خصوص اجرای برنامه‌های قرائت قرآن در اولویت قرار گیرد تا قرآن را همراه با ترجمه وتفسیر برای افراد بیان کنند تا شور و عشق عزاداری‌ها و ارادات به ساحت مقدم اباعبدالله حسین(ع) و یاران بزرگوارش افزایش یابد. وی در پایان به اعتبار کلی که برای هیئات تهران در نمایشگاه امسال اختصاص یافته اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه اعتبار مستقیم به هیئات امسال در حدود 1 میلیارد و 500 میلوین تومان و بخش جانبی حدود 300 میلوین است و مجموعا 1 میلیارد و 800 میلیون اعتبار امسال برای هیئات در نظر گرفته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما