تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ ساعت ۱۰:۴۵
۰
کد مطلب : ۸۶۸۴

اخبار فرهنگی

شماره پانزدهم ماهنامه خیمه - رجب 1425- شهریور 1383

دکتر لاريجاني: «خطبه ي حضرت زهرا (س) بهترين مرجع براي عبرت مسلمين است»

نماينده ي رهبر معظم انقلاب در شوراي عالي انقلاب فرهنگي، تمسک و پيروي از اهل بيت (ع) را عامل موفقيّت و وحدت ملت ايران دانست و گفت: «اين ملّت، همواره پيوند قلبي خود را با اسلام ناب محمدي (ص) و ولايت نشان داده و اجازه نخواهند داد بار ديگر اسلام دچار غربت شود.»

وي افزود: «امام خميني رمز ماندگاري اسلام ناب محمدي (ص) را تمسک به اهل بيت (ع) مي دانستند.»

دکتر لاريجاني تاکيد کرد: «بروز خط نفاق، سکوت خواص و پرهيز از جهاد از مهم ترين نشانه هاي مظلوميّت عترت رسول (ص) بود.»



سردار قاليباف: «نبايد تصور شود جوان امروز باور ديني کمتري دارد.»

سردار قاليباف فرمانده ي نيروي انتظامي در همايش به سوي فردا، ششمين مرحله از سلسله همايش هاي رهروان علوي گفت: «تقويت باورها و جنبه هاي معنوي فرهنگ و زندگي ايراني اسلامي، عاملي مهم در مقابله با آسيب هاي اجتماعي در نسل جوان و نوجوان است.»

اين مقام مسئول در ادامه بر اين مطلب صحه گذاشت که: «نبايد اين طور تصور شود که جوانان امروز نسبت به نسل گذشته باور ديني کمتري دارند، بلکه مسأله ي وجود پديده هايي جديد و متفاوت با گذشته و رشد سطح آگاهي جامعه نسبت به قبل طرح است.»



نويسنده و اسقف کاتوليک لبنان: «مسيحيان، شيفته ي شخصيت و انديشه ي امام علي (ع) هستند»

«حنا فاخوري» نويسنده و اسقف کاتوليک لبنان ضمن بيان اين مطلب افزود: «به باور من، حضرت علي (ع) شخصيت فرا شيعي مي باشد و متعلق به بشريت است و نامه ي مشهور ايشان به مالک اشتر نخعي، منشور جهاني است که رسم مردم داري و دادگري را به زمامداران جهان مي آموزد.»

اين پژوهشگر مسيحي تصريح کرد: «برخي از نامه هاي امام علي (ع) به حاکمان و واليان خود، امروزه در ديرهاي مسيحيان آموزش داده مي شود.»

گفتني است «تاريخ فلسفه ي اسلامي» و «تاريخ ادبيات عرب» از جمله کتب معروف «حنا فاخوري» است که در دانشگاههاي ايران و لبنان تدريس مي شود.



اجتماعات مذهبي از استرس ها و بيماري هاي حادّ قلبي مي کاهد

هر جامعه راهبردهاي خاصي را براي کاستن آثار استرس ها که در ايجاد بيماري هاي حاد قلبي نقش مهمي را ايفا مي کنند به کار مي گيرد. در جامعه ي ما شرکت در اجتماعات مذهبي مؤثر به نظر مي رسد.

پژوهش هاي انجام شده بر روي يکصد بيمار بستري شده در بخش هاي مراقبت هاي ويژه ي بيمارستان ها با گروه کنترل، از نظر حضور در اجتماعات مذهبي در چند ماه قبل از ابتلا مورد بررسي و مقايسه قرار گرفته که در مجموع، بيش از 32 درصد از بيماران حاد قلبي از عدم حضور در مراسم و اجتماعات مذهبي تا شش ماه قبل از مراجعه خبر دادند.

در حالي اين رقم در گروهي که در مراسم و اجتماعات مذهبي شرکت مي کردند کمتر از 3درصد بود. نتايج حاصله نشان از تفاوت آشکار و معنادار بين مبتلايان و گروه کنترل از نظر شرکت در مراسم و اجتماعات مذهبي در ماه هاي قبل از ابتلا دارد. اين امر از رابطه ي مثبت بين عدم حضور در اين اجتماعات و ابتلا به بيماري هاي حاد قلبي حکايت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما