تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ شهريور ۱۳۸۳ ساعت ۱۲:۳۰
۰
کد مطلب : ۸۶۹۶

آن سوي خيمه ها چه خبر؟

شماره پانردهم ماهنامه خیمه - رجب 1425- شهریور 1383

مواظب کلاهبردارها باشيد

از تبريز شنيده شد نيروي انتظامي شهرستان تبريز به دنبال گزارش هاي مردمي موفق به دستگيري يک کلاهبردار شدند. اين فرد با سوء استفاده از عنوان «کاروان زيارتي المهدي» از مردم کلاهبرداري کرده است.



آيت الله طبرسي: «ما به برکت حضرت زهرا (س) علي شناس شديم»

نماينده ي ولي فقيه در مازندران که در جمع لشگريان 25کربلا در ساري سخن مي گفت با بيان مطلب فوق تصريح کرد: «حضرت زهرا (س) امامت را پايه ريزي کرد و امروز ما به برکت آن حضرت، علي شناس شديم.»

وي به نقش امامت در جلوگيري از تفرقه و تشتت اشاره کرد و گفت: «امامت به مسلمانان قدرت معنوي مي دهد تا در مقابل دشمنان بجنگند و از خود دفاع کنند.»



آيت الله حائري شيرازي: «براي شادي هاي حلال هم بايد برنامه ريزي کرد»

نماينده ي ولي فقيه در استان فارس اظهار داشت: «همان گونه که گريه در عزاي بزرگواران دين سازنده است، ابراز شادي در اعياد ديني نيز سازنده است.»

آيت الله حائري شيرازي افزود: «طريقه ي برگزاري اعياد بسيار مهم است و اهل خير همان گونه که در عزا خرج مي کنند در شادي هاي مذهبي هم سرمايه گذاري کنند و براي زمينه سازي شادي، به شادي اهل بيت (ع) توجه داشته باشند.»

امام جمعه ي شيراز در ادامه با اشاره به ويژگي هاي جوانان اظهار داشت: در جوانان قابليت هايي هست که بايد در اين نوع آيين ها شکوفا شود. دوره ي جواني ذاتا دوره ي شادابي است، لذا بايد به ايام ولادت و شادي هاي اهل بيت (عليهم السلام) بها داده شود.

ايشان در ادامه گفت: بايد در اين مناسبت ها کودکان خاطرات خوشي داشته باشند و اين ايام براي رشد و شکوفايي و ساختن آنها مورد استفاده قرار گيرد.



آقايان مداح ياد بگيرند

شنيده شد در مجلس روضه اي که در منزل حاج علي خورشيدي برگزار شد، حاج سعيد حداديان پيش از دعاي پاياني، چند دقيقه اي براي مستمعين درباره ي نکات اخلاقي و آداب عزاداري صحبت نمود. اميد است که عزيزان مداح به فراخور توان علمي و ذهني خود از اين حرکت ارزنده استقبال نمايند. شايان ذکر است که صحبت هاي حداديان با بياني ساده، شيوا و همراه با ملاحت و طنز بود، امّا برخي مراکز فرهنگي که متولي نشر و تکثير اين مجلس بودند، صحبت هاي ايشان را که جان مجلس بود حذف نموده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما