تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ مهر ۱۳۸۲ ساعت ۱۲:۴۹
۰
کد مطلب : ۸۷۱۰

فرهنگ مهدويت در كلام حضرت امام (ره)

شماره هفتم ماهنامه خیمه - شعبان المعظم 1424 - مهر1382
نيمه ى شعبان

چه مبارك است ميلاد بزرگ شخصيتى كه برپاكننده ى عدالتى است كه بعثت انبيا براى آن بود و چه مبارك است زاد روز ابرمردى كه جهان را از شرّ ستمگران و دغل بازان تطهير مى نمايد و زمين را، پس از آن كه ظلم و جور آن را فرا گرفته، پر از عدل و داد مى نمايد و ستمگران جهان را سركوب و مستضعفان جهان را وارثان ارض مى نمايد و چه مسعود و مبارك است روزى كه جهان از دغل بازى ها و فتنه انگيزى ها پاك شود و حكومت عدل الهى بر سراسر گيتى گسترش يابد و منافقان و حيله گران از صحنه خارج شوند و پرچم عدالت و رحمت و... حق تعالى بر بسيط زمين افراشته گردد و تنها قانون عدل اسلامى بر بشريت حاكم شود و كاخ هاى ستم و كنگره هاى بيداد فرو ريزد.

روزنامه ى جمهورى اسلامى - ش 5087 مورخ 4/10/57



بزرگ ترين عيد بشر

عيد تولد حضرت مهدى(عج) بزرگ ترين عيد براى تمام بشر است.



مقام معظم رهبرى

عامل نشاط ملت

اعتقاد به امام زمان(عج) و اين كه آن حضرت با ظهور خود دنيا را پر از عدل و داد مى كند، يك وسيله ى حركت و يك عامل نشاط براى ما و تمام كسانى است كه به اين مسأله اعتقاد دارند.

معناى صحيح انتظار، داراى ابعادى است كه توجه به اين ابعاد، براى كسى كه مى داند در فرهنگ اسلام و شيعه چه قدر به انتظار اهميت داده شده بسيار جالب است. يك بعد اين است كه انتظار به معناى قانع نشدن به وضع موجود است. «انتظار داريم» يعنى هر چه خير و عمل خوب انجام داديم و به وجود آمده، كم و غير كافى است و منتظريم تا ظرفيت نيكى عالم پر بشود.

يك بعد ديگر از ابعاد انتظار، دل گرمى مؤمنين نسبت به آينده است؛ انتظار مؤمن، يعنى اين كه تفكر الهى - اين انديشه روشنى كه وحى بر مردم عرضه كرده است - يك روز سراسر زندگى بشر را فرا خواهد گرفت.

بعد ديگر انتظار اين است كه منتظر با شوق و اميد حركت بكند.

انتظار يعنى اميد.

انتظار، ابعاد گوناگون ديگرى هم دارد.

حديث ولايت، ج 2، ص 272 و 273

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما