تاریخ انتشار
جمعه ۱ مهر ۱۳۸۴ ساعت ۰۱:۳۰
۰
کد مطلب : ۹۶۵۶

نخستین همایش تجلیل از شورآفر ینان دفاع مقدس برگزار شد

شماره 21 ـ رمضان 1426 ـ مهر 1384


نخستين همايش «تجليل از شورآفرينان دفاع مقدس» همزمان با هفته دفاع مقدس شامگاه شنبه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران، تني چند از شاعران دفاع مقدس و خانواده هاي شهدا و جانبازان جنگ تحميلي در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگي ايرنا «محمدحسين صفار هرندي» وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اين مراسم را شروع مبارکي براي تجليل از شورآفرينان دفاع مقدس دانست و ابراز اميدواري کرد به صحنه هاي مبارک تري براي بزرگداشت آن ها تبديل شود.

وي اظهار داشت: قافله سالار اين شورآفريني ها شهيداني بودند که با اهداي خون خود زيباترين پيام ها را به ثبت رساندند.

صفارهرندي، افزود: کار زيباي شورآفرينان در رساندن پيام شهدا، هرقدر به عمل آن ها نزديک تر بود، موثرتر واقع مي شد.

وزيرفرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: کساني که آنروز معرفت جبهه ها را با بيان شعر و نواي خود به اين سوي جبهه منتقل مي کردند و سبب بالارفتن شور حماسي در جامعه مي شدند، امروز اين توان را دارند تا در زماني که به نظر مي رسد شاخه هاي اين درخت به خشکي مي گرايد، آن را آبياري کنند و ميوه هاي شيرين آن را نصيب جامعه کنند.

دکتر «حسين دهقان» معاون رييس جمهور و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران نيز در اين مراسم با گراميداشت هفته دفاع مقدس به فرازي از پيام مقام معظم رهبري در تجليل از شهدا و ايثارگران دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: آن هايي که با صوت و نواي خود فضاي صميمي رزمندگان را عطرآگين کردند، سهم بزرگي در پيروزي عمليات هاي بزرگ داشتند.

وي افزود: نورانيتي که درسايه اين حماسه آفريني ها در قلب رزمندگان ايجاد مي شد، فرو شکستن خيمه پوشالي دشمن را به دنبال داشت.

دهقان اظهار داشت: عزت و اقتدار ملت ما ناشي از حماسي آفريني ايثارگران در دوران دفاع مقدس است.

در اين مراسم «کاظم حميدي شيرازي»، «شاه زيدي» و «زهرا ابوالحسني» از شاعران و اعضاي انجمن ادبي و هنري «گلستان سعدي» اشعاري را که در خصوص دفاع مقدس سروده بودند، قرائت کردند.

«ابوالقاسم حسين جاني»، «عليرضا قزوه»، «سيد سلمان علوي» و «عبدالقادر طهماسبي» ديگر شاعراني بودند که اشعار خود را قرائت کردند.

گروه کر مرکز موسيقي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي به رهبري «ابراهيم نظري» در اين مراسم به اجراي قطعات نيايش يزدان، سرود پيروزي، آزادي و پيمان با رهبري پرداخت.

گروه هنري عرفان دراين مراسم به اجراي نمايش هاي «دفاع» و «عطش» با طراحي «سعيد داخ» پرداخت.

در پايان اين مراسم، از استاد «حميد سبزواري (حسين ممتحني)»، «قادر طهماسبی (فريد)»، «سيمين دخت وحيدي»، «پرويز بيگي حبيب آبادي» و «عليرضا قزوه» شاعران دفاع مقدس، با اهداي لوح تقدير و سکه بهار آزادي تجليل شد.

«حبيب الله معلمي» مديحه سراي نوحه هاي صادق آهنگران، «غلامعلي رجايي»، «علي ثمري»، «علي اصغر (سعيد) حداديان»، «محمد صادق آهنگران»، «مهدي منصوري»، «غلامعلي کويتي پور» و «غلامحسين فخري بهبهاني» ذاکرين و مداحان اهل بيت نيز با اهداي لوح تقدير مورد تجليل قرار گرفتند.

در حاشيه اين مراسم نمايشگاه عکسي از عکاسان دفاع مقدس برگزار شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما