تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مرداد ۱۳۸۵ ساعت ۰۱:۰۰
۰
کد مطلب : ۹۷۹۴

... و حکایت طغیان انسانها

مرتضی وافی
شماره 24 - رجب 1427 - مرداد 1385


ماه رجب ماه رحمت و مغفرت است، ماه بریدن از غیر خدا، و دل بستن به هرچه رضای دوست در آن است؛ و ما در حالی به این ماه وارد می‌شویم که:

* ملت و کشور ما دوران حساس و سرنوشت‌سازی را طی می‌کند. ملت شاخص و بافرهنگی که در بحران مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، نیاز به امید، پشتکار، اعتماد به نفس و توکل بر خدا دارد. می‌داند که با درک شرایط خاص منطقه باید خود را مهیّای امتحان‌های در پیش رو سازد، و این راهی ندارد جز تقویت باور و ایمان که مولا علی علیه‏السلام فرمودند: «لکل ناکث شبهه؛ هرکس که بذر شک و شبهه و تردید در دلش باشد، عهد و پیمان می‌شکند».

و خدا نکند ما در فتنه‌های آخرالزمان اینگونه باشیم.

* آنچه در جریان حمله‌ی ناجوانمردانه‏ی اسرائیل غاصب به فلسطین و لبنان دیده‌ایم، حکایت آن آیه‌ی شریفه است که فرمود: «ان الانسان لیطغی أن رَءاه استغنی؛ و چون انسان خود را بی‌نیاز از خدا و اتصال به او ببیند، طغیان می‌کند». و نیز روایت تلخ و جانگداز اشک و گریه‌ی کودکی است که در خرابه‏ها‌ی خانه‌ها به دنبال مادر می‌گردد، و پدری که جسم بی‌جان نوجوانش را در آغوش کشیده و بر مصیبت غربت و تنهایی‌اش ناله می‌زند.

أین قاصم شوکه المعتدین، أین هادم ابنیه الشرک و النفاق.

* و آنچه باقی مانده، دانستن قدر آن نعمت‌هایی است که خدا و اهل‏بیت علیهم‏السلام بر ما ارزانی داشته‌اند؛ چراکه «لإن شکرتم لأزیدنّکم».

و چند وظیفه برای آنها که در این دل‌مشغولی‌ها و گرفتاری‌ها، در این دنیای پر سر و صدا و هیاهو، گاه فرصت می‌کنند تا بیندیشند به نعمت‏هایی که در سفره‌ی ماست؛ نعمت ولایت و امنیت و سلامت و ...

و باید بدانیم که این نعمت‌ها از آنِ که و از سوی کیست؛ و بترسیم از کفران نعمت، که: «والذین کفروا اولیاءهم الطاغوت، یخرجونهم من النور الی الظلمات».

خدایا ما را از تاریکی جهالت و غفلت و گناه خلاصی عنایت فرما.

والسلام

مرتضی وافی

التماس دعا

یا علی

مدیر مسئول
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما