تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۴۲
۰
کد مطلب : ۱۰۰۳۱

کتاب زندگی امام علی بن موسی الرضا (ع) به آذری منتشر شد

کتاب زندگی امام علی بن موسی الرضا (ع) به آذری منتشر شد
به گزارش اداره كل روابط عمومي و اطلاع رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي این کتاب که در ۱۵۰ صفحه در دو هزار نسخه چاپ شده ، به چند تصویر از زیارتگاه امام هشتم(ع) ، حضرت معصومه (ع)در قم و حضرت بی‌بی هیبت(ع) در باکو مزین شده است.

نويسندگان کتاب ،آقایان احمد ترابی و محمد جواد معینی کوشیده اند زواياي گوناگون زندگاني امام رضا(ع) را با استناد بر منابع معتبر و گوناگون اسلامی تشريح کرده و تصویری شفاف از سیره عملی آن امام همام را نشان دهند.

اين کتاب پس از شرح مختصري از زندگينامه امام علي بن موسي الرضا (ع) ، با احاديث و روايات متعدد، همچنين اندرزها، رهنمودها و حکايت‌هايي از سيره عملي آن حضرت در ارتباط با موضوعات ومسائل مختلف، با محوریت امامت علي بن موسي الرضا(ع) ،شخصيت معنوي ،اخلاقي ،علمي ،سفر تاریخی امام رضا(ع) از مدینه تا مرو ، عهدنامه و موضوع ولایت عهدی ،خط مشي امام رضا(ع) در برابر حکومت‌ها را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار داده است.

این کتاب برای دوازدهمین بار در جمهوری اسلامی ایران ازسوی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تجدید چاپ شده است و در چاپ دوره دوازدهم تیراژ آن ۱۵هزار نسخه بوده است و انتخاب این کتاب برای ترجمه از میان بیش از سی جلد کتاب در باره امام رضا (ع) صورت گرفته است.

همچنین یکی از کتاب‌هایی است که در جشنواره خلاصه نويسي کتاب رضوي، به عنوان کتاب منتخب برای خلاصه نویسی انتخاب شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما