تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۷
۰
کد مطلب : ۱۰۰۵۲

رهبران دینی اهمیت مبارزه با فساد را مورد تأکید قرار دادند

رهبران دینی اهمیت مبارزه با فساد را مورد تأکید قرار دادند

جوامع دینی سراسر دنیا طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل از سیاستمداران خواستند فساد را به عنوان مانعی در راه مبارزه با فقر جهانی به‌رسمیت بشناسند. 

بیش از صدنفر از رهبران دینی در آستانه برگزاری همایش مهم بین‌المللی درباره فساد به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحده نامه نوشتند که این اقدام مورد حمایت سازمان‌هایی چون کافود، امداد مسیحی، امداد اسلامی و تیرفاند قرار گرفت. 

در متن نامه آمده است که فساد افراد فقیر و آسیب‌پذیر را بیشتر دچار صدمه می‌کند و تبعات بسیاری برای جامعه خواهد داشت.

طارق رمضان استاد دانشگاه آکسفورد اظهار داشت: فساد مرکز تجربه فقر است. برای جوامع فقیر فساد مانعی غیرقابل نفوذ در آموزش، بهداشت و زندگی همراه با نجابت است. فرصت و ایمان از مواردی هستند که فساد در جامعه آنها را به یغما می‌برد.

دولت‌ها در کشورهای فقیر غنی به عدم جدی گرفتن فساد در سال‌های اخیر متهم شده‌اند. سال گذشته سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به‌شدت مقامات بریتانیا را برای متوقف کردن بررسی‌ها و تحقیقات خود درباره فساد مورد انتقاد قرار داد.

همایش این هفته در دوحه با هدف احیای بحث‌ها درباره اجرای توافقنامه ضد فساد سازمان ملل متحد برگزار می‌شود. رهبران دینی اظهار می‌دارند که موفقیت این جلسه به تصویر یک دیدگاه مؤثر درباره مکانیسمی به منظور نظارت بر اجرای این توافقنامه بستگی دارد.

اسقف اعظم سیپرین کیزیتو از اوگاندا اظهار داشت: دو مؤلفه ضروری برای بررسی این فرآیند وجود دارد. مؤلفه اول شفافیت از طریق انتشار گزارش‌ها است و مؤلفه دوم سازمان‌های مدنی از جمله گروه‌های دینی هستند که می‌توانند با جوامعی که درحال تجربه فقر هستند ارتباط برقرار کنند.

کیزیتو تأکید کرد که بررسی این مکانیسم باید جایی برای صداهای زنان و مردانی باز کند که در فقر زندگی می‌کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما