تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۰۱۷۰
تازه‌های کتاب

نمایشنامه «حسین؛ شهید انقلابی» به زودی منتشر می‌شود

نمایشنامه «حسین؛ شهید انقلابی» به زودی منتشر می‌شود
این نمایشنامه دربرگیرنده گفت‌وگوهای صورت گرفته میان یاران امام حسین (ع) در روز کربلاست. عمده کسانی که در این واقعه به شهادت رسیدند در نمایشنامه اخیر حضور دارند و دیالوگ‌ها از زبان آنها روایت می‌شود.

کتاب ۲۰۰ صفحه‌ای «حسین؛ شهید انقلابی» را زهرا یزدی‌نژاد ترجمه کرده و به زودی آن را برای اخذ مجوز نشر به وزارت ارشاد می‌دهد و به احتمال بسیار زیاد این کتاب تا دی ماه امسال (همزمان با محرم) در ایران توزیع خواهد شد.

الشرقاوی نویسنده مصری این نمایشنامه در سال ۱۹۲۰ در روستایی در شمال قاهره به دنیا آمد و در سال ۱۹۷۸ درگذشت. این نمایشنامه‌نویس عرب که از متفکرین مشهور جهان اسلام به شمار می‌رود در سال ۱۸۷۴ برنده یک جایزه ادبی از دولت مصر شد و در سال۱۹۷۰ نیز در فیلمی مشهور از کارگردان فقید مصری «یوسف شاهین» به ایفای نقش پرداخت. وی سابقه فعالیت در روزنامه‌های «روز‌الیوسف» و «الاهرام» را هم دارد.

یزدی‌نژاد همچنین سوگ‌سروده‌هایی را از برخی شاعران عرب درباره قیام کربلا وشخصیت امام حسین (ع) ترجمه کرده که به زودی در کتابی ۱۱۰ صفحه‌ای با نام «کربلا در شعر معاصر عرب» منتشر می‌شود. هر دوی این کتاب‌ها را قرار است انتشارات خورشید باران منتشر کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما