تاریخ انتشار
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۲۵
۰
کد مطلب : ۱۰۲۸۴

حج ۸۸ به روایت آمار

حج ۸۸ به روایت آمار
 بیشترین تعداد زائران سال جاری را افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و با رقم ۱۱هزار و ۹۸۵ نفر تشکیل می‌دهند در حالی که در میان عوامل کاروان‌ها بالاترین آمار مربوط به دارندگان لیسانس با یک‌هزار و ۱۳۹ نفر است.

به گزارش مهر، بر اساس این گزارش تعداد زائران بی سواد و کم سواد آمار قابل توجهی را به خود اختصاص داده به گونه‌ای که در میان زائران امسال ۹ هزار و۴۹۰ نفر بی سواد، دوهزار و ۴۰۹ نفر دارای تحصیلات نهضتی و ۱۱ هزار و ۷۹۹ نفر با تحصیلات ابتدایی هستند.

در میان زائران حج امسال ۳۸۸هزار و ۱۸۹نفر فوق دیپلم، ۶هزار و ۳۱ نفر لیسانس ، یک‌هزارو ۹۳ نفر فوق لیسانس و ۵۱۵نفر هم دارای مدرک دکتری هستند.

بنابراین گزارش ۷ هزار و ۴۱۴ زائر امسال مدرک تحصیلی سیکل دارند و دو هزار و ۲۷۸نفر نیز در مورد مدرک تحصیلیشان اظهار نظر نکرده‌اند.

در جمع عوامل کاروان‌های حج امسال نیز ۵۸۱ نفر دارای تحصیلات حوزوی، ۵۷۵ دکتر، ۳۶۵ فوق لیسانس، ۴۱۸ فوق دیپلم و هزار و ۱۳۳ دیپلم حضور دارند.

زنان خانه‌دار از حیث مشاغل، رتبه نخست حجاج را دارند

زنان خانه‌دار با ۲۲ هزار و ۹۴۹ نفر در رتبه نخست از حیث مشاغل در میان زائران هستند و در مرحله بعد نیز دارندگان مشاغل آزاد با ۱۰ هزار و ۴۵۳ نفر قرار دارند.

بر اساس این گزارش، ۵ هزار و ۵۸۷ کارمند، ۳ هزار و ۹۴۹ کشاورز، ۲ هزار و ۷۷۷ معلم ، ۴۹۲ نظامی، ۳۷۷روحانی، ۳۴۱ پزشک، ۲۷۴ مهندس، ۲۶۴ استاد دانشگاه، ۲۰۴ دانشجو، ۵۲ پیراپزشک، ۳۹ بازرگان و چهار نماینده مجلس در بین زائران به چشم می‌خورند.

همچنین ۶ هزار و ۲۵۴ زائر بازنشسته، ۳۴۴ نفر بیکار و دو هزار و ۲۷۸ نفر هم در مورد شغل خود اظهار نظر نکرده‌اند.

در میان عوامل کاروان‌ها هم دارندگان مشاغل آزاد با هزار و ۱۹۴ نفر و کارمند با هزار و ۱۲۵ نفر در رده‌های اول و دوم هستند.

بر این اساس، ۳۰۱ نفر از عوامل کاروان‌ها معلم ، ۱۱۶ نفر استاد دانشگاه، ۳۷ نفر مهندس، ۲۶ نفر دانشجو، و چهار نفر هم محصل هستند و سه نفر از آنها نیز پیراپزشک هستند.

در حج امسال ۵۶ هزار و ۷۰۳نفر به عنوان زائر، ۵هزار و ۱۵۷ نفر به عنوان عوامل کاروان ها، ۲۷۱ نفر به عنوان عوامل کاروانهای ایرانیان مقیم خارج و هزار و ۸۷۳ نفر نیز در ستادها و آشپزخانه‌ها و سایر بخش‌های اجرایی حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما