تاریخ انتشار
چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۲۲:۰۴
۰
کد مطلب : ۱۰۳۷۱

هشت هزار کانون مساجد در کشور راه اندازی می‌شود

هشت هزار کانون مساجد در کشور راه اندازی می‌شود

محمدعلی عظیمی گفت: در فرهنگ‌سازی دو نگاه متفاوت وجود دارد که در نگاه نخست عده‌ای فرهنگ را واژه‌ای غیر قابل باور می‌دانند اما نگاه دوم بر مدیریت و تدوین فرهنگ استوار است.

عظیمی گفت: کانون فرهنگی هنری مساجد به منظور جلب نوجوانان و جوانان، امکاناتی در اختیار مساجد قرار می‌دهد تا به فعالیت‌های مورد علاقه سالم و به دور از آسیب‌های معمول برنامه‌ریزی شده دشمن، بپردازند. 

او با اشاره به این که شش هزار کانون در کل کشور وجود دارد، گفت: تا پایان امسال بناست این کانون‌ها به بیش از هشت هزار کانون ارتقا یابند.

دبیر کمیته حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی هنری در حوزه دین افزود: سال 84 تعداد این کانون‌ها حدود دو هزار و ۲۰۰کانون بود . 

او با بیان اینکه در حال حاضر کانون‌های سراسر کشور دارای دو میلیون نفر عضو هستند، گفت: دو هزار و ۵۰۰ کتابخانه در سراسر کشور دارای ۷۵۰هزار نفر عضو است.

عظیمی با اشاره به اینکه چهار هزار کتابخانه باز در کشور وجود دارد، تصریح کرد: استان مازندران با ۱۹۳کانون فرهنگی هنری مساجد، دارای ۶۵کتابخانه باز و ۱۵۳ هزار عضو است. 

او با اشاره به طرح تلاوت نور اظهار داشت: بعد از نمازها در مساجد هر فرد یک صفحه قرآن قرائت می‌کند و در حال حاضر ۲۵هزار مسجد در کشور  و از سویی چهار هزار کتابخانه باز در برخی از مساجد وجود دارد.

عظیمی از طرح جدید تفسیر روزانه قران کریم از سال گذشته خبر داد و گفت: هفت هزار مرکز در کشور از طرح تفسیر روزانه قرآن بهره مند هستند. 

عظیمی از ایجاد ۵۰۰هسته پژوهشی در کنار مساجد کشور خبر داد و تصریح کرد: ۱۹۱ کانون تخصصی در رشته‌های فرهنگی به فعالیت می پردازند.
 
او افزود: سالانه حدود ۵/۱ میلیون تومان به کانونهای عمومی بودجه نقدی و جنسی و چهار میلیون تومان جدای از این اعتبار نیز به کانون های تخصصی پرداخت می شود.

دبیر کمیته حمایت و نظارت بر موسسات فرهنگی هنری در حوزه دین گفت: ۲۹۵ مرکز خانه نور ویژه فعالیت‌های قرآنی کانون‌ها در کشور استقرار دارند. 

او تصریح کرد: مراکز فرهنگی که مجوز داشته اما کانون نبوده و در حوزه دین فعالیت می‌کنند چنانچه برنامه قابل طرح و دفاع داشته باشند، وزارت ارشاد به این مراکز با بررسی طرح کمک ویژه خواهد داشت.

او گفت: در اجرای اهداف کانون‌های مساجد آن بخشی که قالب آن بسته شده تقریبا تا ۸۰درصد به اهداف رسیده ایم اما در اهداف باز بیش از حد انتظار استقبال شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما