تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۳۵
۰
کد مطلب : ۱۰۵۱۸

۴۶ ٪ فرانسوی‌ها با مناره‌های مساجد مسلمانان در فرانسه مخالفند

۴۶ ٪ فرانسوی‌ها با مناره‌های مساجد مسلمانان در فرانسه مخالفند
شبکه تلویزیونی یورونیوز گزارش داد: زمانی که سوئیسی‌ها در یک همه‌پرسی به ساخت و ساز مناره‌ها در کشورشان پاسخ منفی دادند، این امر بازتاب‌هایی در فرانسه داشت. جدیدترین نظرسنجی انجام شده حاکی از این است که در حال حاضر، چهل و شش درصد فرانسوی‌ها با ساخت و ساز مناره‌ها بر فراز مساجد فرانسه مخالفند.

در ادامه این گزارش آمده است: مناره‌ها در فرانسه ایجاد ترس می‌کنند. این امر باعث شده است شماری از فرانسوی‌ها خواهان این باشند که به تعداد مناره‌های موجود در فرانسه افزوده نشود.

با اینکه میزان مخالفت فرانسوی‌ها در حال حاضر کمتر از سوئیسی‌هاست اما با این حال اهمیت این مساله در فرانسه کمتر از سوئیس نیست به طوری که برای بسیاری از کارشناسان امور سیاسی‌، واکنش فرانسوی‌ها برای ممنوعیت ساخت مناره‌ها اتفاقی تعجب‌برانگیز نمی‌تواند باشد.

مسئله مناره‌ها طنین ویژه‌ای در فرانسه داشته است زیرا درست در بحبوحه بحث هویت ملی در این کشور مطرح شده است. «فرانسوا فیون» نخست وزیر فرانسه در همایشی اعلام کرد: «مناره‌ها باید رابطه‌ای منطقی و هماهنگ با محیط شهری و اجتماعی فرانسه داشته باشند اما آنچه باید با آن مبارزه کرد افراطی‌گری است که در این بین فقط مسلمانان مد نظر نیستند و نباید در این زمینه دچار اشتباه شد.»

در حال حاضر، پنج میلیون مسلمان در فرانسه زندگی می‌کنند که بزرگترین جامعه مسلمانان در اروپا را تشکیل می‌دهند. مسلمانان فرانسه بیش از دو هزار عبادتگاه در فرانسه دارند که برخی از آنها دارای مناره هستند اما از مناره‌های فرانسه اذان پخش نمی‌شود.
مرجع : واحد مرکزی خبر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما