تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱۹ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۰۱
۰
کد مطلب : ۱۰۵۵۳
حجت‌الاسلام محمدی ری‌شهری:

دانشنامه امام حسین(ع) یکی از مهمترین دستاوردهای علوم حدیث است

دانشنامه امام حسین(ع) یکی از مهمترین دستاوردهای علوم حدیث است
مدیر موسسه علمی – فرهنگی علوم حدیث در مراسم رونمایی از دانشنامه امام حسین(ع)، یکی از ویژگی‌های مهم این دانشنامه را پژوهش و بازنگری امام حسین(ع) در عصر حاضر و به خصوص تاریخ عاشورا و پاک‌سازی از مطالب سست و بی‌اساس نام برد.

وی گفت: «در این دانشنامه متون و اسناد تاریخ درباره امام حسین(ع) جمع آوری شده و واقعیت‌ها و نیازهای جهان امروز نیز در نظر گرفته شده است تا مرجعی کارآمد برای تمام اقشار جامع باشد.»

بررسی تفصیلی مسائل مرتبط با عاشورا، مسائل عزاداری سیدالشهدا(ع) به ویژه آسیب شناسی، تاریخچه بنای حرم امام حسین(ع)، پیامدهای واقعه عاشورا و نقش مستقیم و غیر مستقیم در جنبشهای بعد از آن بعضی از مطالبی است که در این دانشنامه کار شده است.

ری‌شهری با اشاره به اینکه پنج نقشه توسط پژوهشگران برای آشنا شدن با مسائل تاریخی و حوادث عاشورا ترسیم شده است، کار بر روی این دانشنامه را ده سال بیان کرد.

مدیر موسسه علمی – فرهنگی علوم حدیث از پژوهشگران و صاحبنظران درخواست کرد تا نظرات خود را اعلام نمایند تا در چاپهای بعدی تصحیح شود.

وی ویژگیهای مشترک دانشنامه های این مرکز را جامع نگری همراه با گزیده نگاری، استناد به منابع کهن، تنظیم منطقی و آسان یاب و نقد و ارزشیابی احادیث و نسخ تاریخی عنوان کرد.

از دیگر دانش نامه های این موسسه می توان به دانش نامه قرآن و حدیث، دانش نامه امام علی(ع)، دانش نامه امام مهدی(عج) اشاره نمود.

ری شهری شروع به کار این موسسه را از سال ۶۶ اعلام کرد که در سال ۷۴ با پیام مقام معظم رهبر این تشکیلات رسما افتتاح شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما