تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۰۵۶۷

هشدار آیت الله استادی درباره سوءاستفاده از محرم و نمازجمعه

هشدار آیت الله استادی درباره سوءاستفاده از محرم و نمازجمعه
آیت‌الله رضا استادی در خطبه‌های نمازجمعه قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: ماه محرم مخصوص عموم مردم است و در این ماه باید با اخلاص فرهنگ اهل بیت(ع) ترویج شود.

او گفت: ماه محرم، روز قدس، ۲۲بهمن، نیمه شعبان، نمازجمعه و عاشورا مربوط به همه مردم است مداحی و سخنرانی‌ها نباید به گونه‌ای باشد كه تعداد مردم در این روزها كم شود.

استادی گفت: اگرسیاستمداران اختلافاتی دارند جای خود دارد ولی ما حق نداریم كاری كنیم كه این اختلافات گسترده تر شود.

نماز جمعه مربوط به همه ملت است

خطیب جمعه قم اظهار کرد: نمازجمعه نیزمربوط به همه ملت است گاهی برخی سخنان در نمازجمعه به گونه‌ای است كه برخی مردم دیگر شركت نمی‌كنند، الگوی ما در همه مسائل ومباحث باید مقام معظم رهبری باشد و نباید از ایشان جلو یا عقب بیفتیم.

استادی خاطرنشان كرد: رهبر معظم انقلاب در عید غدیر بسیار جالب این روز را مطرح كردند و دیگران را نیز دعوت نمودند كه آیات و روایات را در این مناسبت مطالعه كنند و سخنان ایشان هرگز تنش ایجاد نخواهد كرد.

او گفت: باید با سخنان منطقی به مردم بینش دهیم.

استادی همچنین از مداحان خواست كه مطالب محكم و درست را برای مردم بیان كنند و چیزی مطرح نكنند كه برای مردم سوال برانگیز باشد.

مداحان از پرداختن به خواب و خیال خودداری کنند

او گفت: دین اسلام دین فطرت است نه دین خواب و خیال، بنابراین خطبا و مداحان باید از پرداختن به برخی خواب و خیال‌ها خودداری كنند.

او اظهار کرد: مردم و بانیان عزاداری باید از مداحان و خطبای باسواد و كسانی كه شناخته شده هستند دعوت كنند، مداحانی باید به مراسم عزاداری دعوت شوند كه اهل مطالعه بوده و از بیان مطالبی كه باعث وهن دین می‌شود خودداری كنند.

استادی همچنین دروغ را از گناهان بزرگ دانست و گفت: از سایت‌ها، رسانه‌ها تقاضا دارم كه از مراجع تقلید و رهبر معظم انقلاب درمورد دروغ استفتاء كنند كه چه حكمی دارد.

او ادامه داد: آیا اینكه انسان هر چه شنیده آن را منتشر كند بعد اگر راست نبود بگوید دروغ است و اشتباه كردم می تواند توجیه خوبی باشد؟

امام جمعه موقت قم گفت: یكی از دروغ‌ها این است كه از گفته‌های اشخاص كه درمورد یك فراز صحبت می‌كند فراز دیگری را برجسته نمایند، گاهی سخنران دنبال مسئله دیگری است ولی آنها حاشیه‌ها را به متن تبدیل می‌كنند.

استادی تاکید کرد: كسانی كه ادعای تدین دارند بدانند كه این كار مصداق روشن بی‌تقوایی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما