تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۶
۰
کد مطلب : ۱۰۶۴۶

همايش شيفتگان حسينی در مرند برگزار می‌‌شود

همايش شيفتگان حسينی در مرند برگزار می‌‌شود
وی گفت: اميدواريم با تغذيه فكری مناسب و ارايه راهكارهای مبارزه با انحراف‌ها بتوانيم به طرز شايسته و مناسبی با شأن واقعه عاشورا، مراسم محرم امسال را سازماندهی كنيم كه البته نقش مداحان و شعرای مذهبی در اين ميان بسيار ارزنده و مهم است.

رييس اداره تبليغات اسلامی مرند در جلسه شورای هيئت‌های مذهبی و كانون مداحان مرند گفت: عاشوا روز آبياری ريشه‌های اسلام ناب‌محمدی با خون دلاورمردان عرصه كربلا و ياران حضرت سيدالشهدا(ع) است.

وی گفت: اساس عاشورا بر عدالت، حريت و احيای شخصيت انسانی استوار است و فرهنگ عاشورا برای پاسداری و انتقال اين پيام به نسل‌های آتی است كه مورد غفلت قرار نگيرد.

وی تصريح كرد: مقام معظم رهبری نيز طی سال‌های اخير به‌طور جامع و مبسوط در بيانات خود به تحليل موضوع تحريفات و بدعت‌های عاشورا و ضرورت پرهيز از شبهات، بدعت‌ها و تحريفات پرداخته‌اند، از اين رو جا دارد تا در راستای تحقق منويات ايشان گام برداريم.

رييس اداره تبليغات اسلامی مرند افزود: مجالس مذهبی سوگواری بايد دانشگاهی باشد كه پيام وحی را به شكلی بليغ و رسا در اختيار عموم قرار دهد.

حجت‌الاسلام فياض گفت: عالمان، فرهيختگان و پرچمداران فرهنگ اصيل جامعه اسلامی وظيفه دارند تا آسيب‌ها را بشناسند و جامعه را در جريان آن‌ها قرار دهند و به شناخت و ايمان آن‌ها از اهداف عاشورا و عوامل پيدايش مصيبت عظمای كربلا عمق بخشند.

وی افزود: اين وظيفه مهم عالمان دين است كه با بدعت‌ها و انحرافات جاهلان و كوته‌فكران همچنين تحريف دشمنان به مبارزه برخيزند و درخت تناور فرهنگ عاشورا را از آسيب‌ها و آفت‌ها مصون نگه دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما