تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۵:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۰۶۶۱

سفر خالد مشعل به ايران برای میانجیگری در یمن

سفر خالد مشعل به ايران برای میانجیگری در یمن
خالد مشعل رييس دفتر سياسى جنبش حماس بعد از ديدار با على عبد‌الله صالح رييس جمهور يمن وارد تهران شد. اين ديدارها در حالی صورت مى‌گيرد كه دولت يمن اتهام‌هاى تندى را عليه ايران مطرح كرده است.

على عبدالله صالح در ديدار خود با مشعل گفته كه ايران در بحران داخلى يمن نقش داشته و دلايل زيادى در اين مورد وجو دارد كه نشان مى‌دهد ايران به صورت مستقيم و غيرمستقيم در حمايت از حوثى‌ها در صعده نقش داشته است.

از طرف دیگر «ابوبكر القربى» وزير خارجه يمن در مورد دخالت‌هاى ايران در يمن گفت كه برخى مراجع ايران با حوثى‌ها در ارتباط هستند و هر كسى كه از گروهى خرابكار حمايت كند، مسئوليت اعمال آنها را برعهده مى‌گيرد.

«على محمد انسى» رييس سازمان امنيت ملى يمن نيز در حاشيه اجلاس امنيتى بحرين، تاكيد كرده كه دلايل و نشانه‌هایى وجود دارد كه ارتباط ايران با حوثى‌ها را نشان مى‌دهد. با این حال وی هيچ توضيحى در مورد اين نشانه‌ها نداد و بهانه آورد كه اين نشانه‌ها را نمى‌توان در رسانه‌ها مطرح كرد.

در مقابل روز گذشته عبدالمالك حوثى گفت كه نيروى هوايى عربستان، دست به كشتاری وحشتناک در يك بازارچه سنتى در منطقه رازح در بازار بنى معين زده كه تا كنون بيش از ۷۰ شهيد و ۲۰۰ زخمى بر جاى گذاشته است. این منطقه از مناطق مرزى یمن با عربستان نيز بسيار دور است. نيروى هوايى عربستان در اين مدت بيش از ۵۰  حمله هوايى به روستاها و جاده‌هاى يمن انجام داده است.
مرجع : پرس تی وی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما