تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۰۳
۰
کد مطلب : ۱۰۷۰۰

تأکید رییس حوزه هنری بر ضرورت ساماندهی فعالیت هیئت‌های مذهبی

تأکید رییس حوزه هنری بر ضرورت ساماندهی فعالیت هیئت‌های مذهبی
حسن بنیانیان در همایش مسوولان هیئت‌های مذهبی استان یزد، ساماندهی برنامه‌ها و فعالیت‌ هیئت‌های مذهبی در مناسبت‌های مختلف را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، حسن بنیانیان، با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی، سرمایه‌های ملی کشور محسوب می‌شوند، گفت: فعالیت هیئت‌ها علاوه بر بزرگداشت ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورا باید در اعیاد و جشن‌های اسلامی نیز با بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و هنر متعهد دینی صورت گیرد.

بنا به اعلام روابط عمومی حوزه هنری استان یزد، بنیانیان با بیان اینکه ما هم اکنون در برابر تهاجم فرهنگی و ابزار جدید تبلیغی دشمن قرار داریم، بر تقویت و توسعه همه جانبه هیئت‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: ایجاد شناخت و آگاهی برای بهبود و اثربخشی رفتار هیئت‌ها، از نیازهای امروز جامعه است.

این مدیر فرهنگی توجه به نقش کودکان، نوجوانان و جوانان در هیئت ها، استفاده از اشعار و مطالب پر محتوا، بهره‌گیری از امکانات، تجهیزات و تکنولوژی نوین برای اثر بخشی مطلوب و استفاده از هنر اسلامی در تزیین فضای مراسم را از جمله مسایل مهمی برشمرد که باید مورد توجه مسوولان هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

رییس حوزه هنری کشور در بخش دیگری از سخنان خود در همایش مسوولان هیئت‌های مذهبی استان یزد، بر زنده نگه داشتن وقف، نذر و پرداخت وجوه شرعی در هیئت‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: هیئت‌ها با این سه عنصر مردمی فعال هستند و به حیات خود ادامه می‌دهند و بر همین اساس باید در این زمینه نیز برنامه‌ریزی و ساماندهی اساسی صورت گیرد.

بنیانیان، ایجاد تحول در نهادهای اصیل و مذهبی در چارچوب شرع مقدس اسلام با حفظ ارزش‌های اسلامی را یکی از روش‌های مقابله با حرکت‌های غیر مذهبی و معاند دانست و افزود: تلویزیون به عنوان یک رسانه فراگیر و تاثیرگذار می‌تواند با تولید برنامه‌های مناسب این نهادهای اصیل را تقویت کند.

وی در ادامه به گسترش و ترویج حضور هیئت‌ها در جامعه و عمق بخشیدن به این تشکل‌های سازمان یافته اشاره کرد و گفت: ما به عنوان مسئولان حوزه هنری باید هنر خود را در خدمت مساجد، هیئت‌های مذهبی و احیای فرائض دینی قرار دهیم و از ابزارهای خاص اسلامی برای رویارویی با نقشه‌های دشمنان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی همواره نقش موثر خود را در اعتلای تعالیم اسلامی و فرهنگی ایفا کرده‌اند،یادآوری کرد: همین هیئت‌های مذهبی هم اکنون و هم در آینده، در راه مبارزه با دشمن پیش قدم هستند و نقش تعیین کننده‌ای دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما