تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۰۷۵۴

اعزام بیش از ۳۲ هزار مبلغ به سراسر کشور

اعزام بیش از ۳۲ هزار مبلغ به سراسر کشور
طرح اعزام مبلغ به مناطق مختلف کشور از سال ۱۳۶۹ آغاز و به مرور روند رو به رشدی به لحاظ کمی و کیفی داشته است تا این گروه بتوانند پاسخگوی نیازهای معنوی مردم بوده و ضمن تشویق و ترغیب به دین و دینداری اصیل، شعائر دینی را در مناسبت‌های خاص به درستی تبیین کنند.

● اعزام مبلغ در ۱۷ مناسبت دینی و ملی

سازمان تبلیغات اسلامی با همکاری حوزه‌های علمیه هر سال در ۱۷ مناسبت رمضان، محرم، دهه آخر صفر، ایام ارتحال امام خمینی(ره)، ایام فاطمیه، دهه فجر و مناسبت‌های دیگر مبلغانی به نقاط مختلف کشور اعزام می‌کند .

سازمان تبلیغات اسلامی امسال ۳۲ هزار و ۴۵۸ نفر در ماه محرم و ۲۰ هزار و ۲۰۰ نفر مبلغ در ماه صفر به نقاط مختلف کشور اعزام خواهد کرد.

بنابراین، سالانه حداقل سه هزار و حداکثر ۳۰ هزار روحانی و مبلغ دینی در مناسبت‌های مختلف به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند.

هر یک از مبلغان در ایام خاصی که پیش رو است، مطابق با مناسبت، اطلاعات لازم را برای اقشار مختلف منطقه مطرح می‌کنند تا شناخت و آگاهی‌های آنها را نسبت به ابعاد مختلف شخصیت و یا مناسبت خاص ارتقاء بخشند.

این مبلغان و مبلغات یا از طریق هماهنگی با مرکز اعزام مبلغ تأمین می‌شوند یا توسط خود استان‌ها، که در نهایت همه مبلغان چه مبلغان مقیم استان‌ها چه غیرمقیم، توسط خود اداره کل تبلیغات اسلامی استان‌ها اعزام می‌شوند.

مبلغین را دو گروه روحانیون ثابت و روحانیون طرح هجرت تشکیل می‌دهند که در طرح ثابت، عده‌ای در مناطق خاص و نیازمند به روحانی، مستقر شده و حضوری دائمی دارند. در بخش طرح هجرت نیز روحانیون در ایام و مناسبت‌های خاص به مناطق فاقد روحانی و یا مناطقی که با کمبود روحانی مواجه هستند، اعزام می‌شوند.

این مبلغان به نقاط محروم، مساجد روستاهای دور افتاده و بقاع متبرکه سراسر کشور اعزام می‌شوند. استان‌های کشور به چهار بخش غیرمحروم، پاره محروم، نیمه محروم و محروم تقسیم شده‌اند که برخی نقاط، بیشترین نیاز را به مبلغ دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما