تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۵۸
۰
کد مطلب : ۱۰۷۷۸

تعزیه به عنوان هنر بومی ایرانی باید گسترش یابد

تعزیه به عنوان هنر بومی ایرانی باید گسترش یابد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قدمت هنر تعزیه و نقش آن در انتقال و ماندگاری ارزش‌های واقعه عاشورا بر گسترش این هنر بومی تاکید کرد. 

محمد حسینی عصر چهارشنبه در همایش مسئولان هیئت‌های عزاداری استان کرمان در سالن علقمه رفسنجان گفت: دلیل ماندگاری حماسه عاشورا و همچنین زنده ماندن یاد این حماسه بزرگ در دل شیعیان پایداری در مقابل ظلم برای دفاع از ارزش‌های اسلامی بوده است.

وی با اشاره به نقش هنر بومی تعزیه در این زمینه اظهار داشت: دشمنان اسلام بسیار کوشیده‌اند که رنگ و بومی عزاداری امام حسین(ع) را کم‌رنگ کنند و از یاد مسلمانان ببرند اما پیوند عاطفی بین مردم با عاشورا بسیار قوی‌تر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: فرهنگ عاشورا با هدف دفاع از ارزش‌ها باید تبدیل به معرفت و بصیرت شود و به طور عملی در زندگی مردم پیاده شود.

وی با اشاره به اینکه عاشورا بزرگترین مکتب جهان است، گفت: امروز نیز باید در حفظ ارزش‌ها کوشا باشیم.

حسینی با اشاره به برخی تحرکات اخیر در کشور گفت: برخی شعارها از سوی افراد منحرف با هدف تضعیف مسلمانان در حالی سرداده می‌شود که امروز غزه و فلسطین بیش از هر زمانی آماج ظلم و ستم قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان نیز در ادامه این همایش افزود: برخی افراد طی ماه‌های اخیر تهدید نرم را به جنگ نرم تبدیل کرده‌اند.

مهدی محبان افزود: اما با تدبیر مقام معظم رهبری و ولایتمداری مردم و وحدت همه اقشار جامعه هیچ خدشه‌ای به نظام مقدس جمهوری سالامی وارد نمی‌شود.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما