تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۰۷۹۰

اقدامات آتش‌نشانی برای ایمنی ایام محرم

اقدامات آتش‌نشانی برای ایمنی ایام محرم
مهندس محمد رضا حاجی بیگی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین تاکید کرد: این سازمان به منظور تأمین ایمنی هر چه بیشتر شهروندان و اماکن مذهبی از جمله مساجد، تکایا و هیئت‌‌‌‌ها و حسینیه‌ها در نقاط مختلف کلان‌شهر تهران در ایام سوگواری ماه محرم علاوه بر آماده باش دوسوم از نیروهای خود یک سوم آنها را نیز به صورت سیار آماده امدادرسانی به شهروندان در حوادث پیش بینی نشده کرده است.

او گفت: دراین زمینه و در صورت نیاز از وجود آتش‌نشانان داوطلب نیز برای ایمنی هر چه بیشتر شرکت کنندگان در مراسم سوگواری بهره گیری خواهد شد.

به گفته مهندس حاجی بیگی بازدید ایمنی مساجد، تکایا و حسینیه‌ها، شارژ خاموش کننده‌های دستی این اماکن، همچنین ارائه آموزش‌های عمومی ایمنی و آتش‌نشانی برای مسئولان تکایا و اماکن مذهبی و توزیع بروشورهای حاوی توصیه‌های ایمنی برای شهروندان از جمله اقداماتی است که سازمان آتش‌نشانی تهران برای این ایام انجام داده است.

تجهیز 400 مسجد در سطح شهر به «هوزریل» (جعبه‌های ویژه لوله‌های آبدهی آتش‌نشانی)، اهدا و نصب خاموش کننده‌های دستی در اماکن مذهبی که جدیداً تأسیس شده‌اند و بازآموزی اصول ایمنی از دیگر اقداماتی است که برای این ایام انجام گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران لزوم رعایت اصول ایمنی به ویژه در ایام ماه محرم و حضور در مراسم سوگواری را مورد تأکید قرار داد و از شهروندان درخواست کرد تا هنگام حضور در اماکن مذهبی و شرکت در مراسم سوگواری سرور آزادگان حضرت امام حسین(ع) همکاری بیشتری با مسئولان این گونه اماکن و نیروهای امدادی به ویژه آتش‌نشانان داشته باشند.

7300 مورد بازدید اماکن مذهبی (مساجد، حسینیه‌ها، تکایا)، ارائه 1623 مورد توصیه‌های ایمنی، اهدا و نصب 11800 خاموش کننده در اماکن مذهبی و آموزش چگونگی بکارگیری خاموش کننده‌ها از جمله اقدامات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در ایام محرم سال گذشته بود.
مرجع : تابناک
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما