تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۲
۰
کد مطلب : ۱۰۸۴۵

همايش اهل‌قلم در عرصه علوم و معارف اسلامی برگزار می‌شود

همايش اهل‌قلم در عرصه علوم و معارف اسلامی برگزار می‌شود
ششمین همایش اهل قلم در عرصه علوم و معارف اسلامی با موضوعات عام در سطح استانی و در حوزه دانش اخلاق در سطح ملی، ۵ اسفند در اصفهان برگزار می‌شود.

معاون پژوهش دفتر اصفهان در جمع خبرنگاران، با تشریح اهداف برگزاری این همایش گفت: هدف از برگزاری این همایش شناسایی صاحبان قلم در حوزه گستره علوم اسلامی و ایجاد بستر تعامل در میان آنها، ایجاد انگیزه برای پژوهش‌های علمی و ترغیب طلاب و دانشجویان برای ورود به عرصه فعالیت‌های پژوهشی است.

حجت‌الاسلام مجید هادی‌زاده ادامه داد: ششمین همایش اهل قلم با محوریت علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی برگزار می‌شود که آثار شرکت‌کننده در بخش علمی - پژوهشی باید توسط یکی از انتشارات معتبر علمی یا در یکی از مجلات معتبر علمی پژوهشی به چاپ رسیده باشد و در بخش علمی ترویجی پرداختن به موضوعات ضروری جامعه و انتشار آن در یکی از مجلات علمی ترویجی ضروری است.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان افزود: در بخش ویژه این همایش علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات کلیات اخلاق، فلسفه اخلاق، مکاتب اخلاقی، مواعظ اخلاقی، شخصیت‌های اخلاقی، اخلاق هنجاری، اخلاق کاربردی، اخلاق اسلامی، اخلاق در قرآن، اخلاق در روایات، فضایل و رذایل اخلاقی برای شرکت در این همایش به دبیرخانه ارسال کنند.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان برای حضور در بخش استانی این همایش می‌توانند آثار خود را با موضوعات قرآن و حدیث، فلسفه و کلام، تاریخ و سیره، فقه و حقوق، اخلاق، تربیت و عرفان، ادبیات (شعر و داستان و ادبیات کودک و نوجوان)، ادیان و مذاهب، کلیات و علوم وابسته را در قالب‌های پایان‌نامه، وبلاگ، نرم‌افزار، کتاب، مقاله و طرح پژوهشی را به دبیرخانه این همایش ارسال نمایند.

حجت‌الاسلام هادی‌زاده مهلت ارسال آثار را تا ۳ بهمن اعلام کرد و گفت: پژوهشگران و نویسندگان، مجلاّت علمی و پژوهشی و نیز مراکز و موسسات علمی می‌توانند با ارسال آثار و دستاوردهای خود در این همایش شرکت نمایند.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی‌زاده یادآور شد: داوری آثار تا «۳۰ بهمن» به پایان می‌رسد و ششمین همایش اهل قلم اصفهان «۵ اسفند» برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به همکاری نهاد‌های مختلف استان چون استانداری، صدا و سیما، دانشگاه اصفهان، مرکز آموزش‌های تخصصی حوزه علمیه، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان جامعه المصطفی و … اظهار امیدواری کرد بیش از یک هزار اثر به دبیرخانه این همایش ارسال شود.

گفتنی است، موسسات پژوهشی و مولفان می‌توانند با مراجعه به سایت www.morsalat.com فرم مربوطه را تکمیل و سپس آثار خود را به دبیرخانه این همایش به نشانی اصفهان، میدان امام، خیابان حافظ، دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما