تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۴۷
۰
کد مطلب : ۱۰۸۴۸

رئيس اداره بهداشت وزارت بهداشت: برای توزيع نذری از ظروف يك‌بار مصرف گياهی استفاده شود

رئيس اداره بهداشت وزارت بهداشت: برای توزيع نذری از ظروف يك‌بار مصرف گياهی استفاده شود
رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت با اعلام تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مساجد، تكایا و حسینیه‌ها در ایام محرم به دلیل شیوع آنفلوآنزا «آ»، به عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی و مسوولان مساجد و تكایا توصیه كرد كه برای توزیع نذورات از ظروف یك‌بار مصرف گیاهی با پایه نشاسته‌ای استفاده كنند.

مهندس سید‌رضا‌ غلامی گفت: به منظور نظارت بهداشتی بر تكایا، حسینیه‌ها، مساجد و مراكز توزیع نذورات در ایام ماه محرم و صفر، دستورالعمل لازم تدوین و ابلاغ شده است و به این ترتیب مباحث مربوط به بهداشت عوامل محیطی، بهداشت فردی و مواد غذایی توسط بازرسان بهداشت محیط سراسر كشور كنترل می‌شود.

وی به پاندمی آنفلوآنزا نوع «آ» اشاره كرد و با تاكید بر لزوم رعایت موارد بهداشتی، ادامه داد: به دلیل شیوع آنفلوآنزا «آ» نظارت‌های بهداشتی بر مساجد، تكایا و حسینیه‌ها بویژه نظافت محل، مسایل بهداشت فردی و تهویه مناسب مراكز عزاداری با كنترل بیشتری صورت می‌گیرد.

مهندس غلامی ضمن توصیه به عزاداران حسینی به منظور رعایت نكات بهداشت فردی، تاكید كرد كه با توجه به شیوع آنفلوآنزای جدید، متصدیان مراسم‌ عزاداری در ایام محرم و صفر نسبت به نظافت و شستشوی مستمر مكان‌ تجمع عزاداران اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماكن عمومی وزارت بهداشت ضمن توصیه به مسوولان مساجد و تكایا برای استفاده از ظروف یك‌بار مصرف گیاهی با پایه نشاسته‌ای برای توزیع نذورات، گفت: از آنجا كه ویروس آنفلوآنزا می‌تواند تا دو ساعت روی سطوح باقی بماند ممكن است در صورت استفاده از ظروف چند بار مصرف برای توزیع نذورات، شستشو و گندزدایی از این ظروف به صورت كامل انجام نشود.

مهندس غلامی با تاكید بر این كه برای عرضه تمام مواد غذایی بویژه مایعات و غذاهای داغ از ظروف یك بار مصرف گیاهی استفاده شود، گفت: این ظروف در تماس با مایعات و غذاهای داغ واكنش‌های شیمیایی نشان نمی‌دهند و در برابر حرارت مقاوم هستند. از طرف دیگر این ظروف خطرات زیست محیطی كمتری دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما