تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۳:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۰۸۹۴

حضور چشمگیر شاعران خراسان رضوی در کنگره شعر عاشورایی

حضور چشمگیر شاعران خراسان رضوی در کنگره شعر عاشورایی
امیر صراف ظهر چهارشنبه در نشست خبری سومین کنگره شعر عاشورایی افزود: در سال گذشته این کنگره در چهار استان خراسان شمالی، رضوی، جنوبی و سمنان با محوریت خراسان رضوی برگزار شد که در بخش شعر و نثر بیش از هزار و ۲۰۰ اثر و در بخش مقاله ۱۵۰ اثر به کنگره راه یافت.

مجری سومین کنگره شعر عاشورایی خراسان رضوی گفت: در جشنواره سال گذشته بالغ بر هزار اثر از خراسان رضوی بود که این آمار نشان می‌دهد آثار رسیده به این کنگره در استان بیش از آماری است که برای شعر دفاع مقدس و شعر رضوی در استان مطرح شده است.

صراف با بیان اینکه امسال این کنگره در ۳۰ استان کشور به صورت مجزا برگزار می شود، تصریح کرد: فراخوان این کنگره ۲۷ آذرماه سال جاری برگزار شد که تا ۲۱ دی ماه ادامه داد و اختتامیه آن اول بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این موضوع که این کنگره در دو بخش شعر و نثر آیینی و مقالات برگزار می‌شود، اظهار داشت: در بخش شعر و نثر آیینی به موضوعاتی چون مقتا، مدیحه، پیام‌های عاشورا، عدالت‌طلبی و رویدادها و سیر تاریخی قیام عاشورا مد نظر بوده و در بخش مقالات نیز علاقه‌مندان می‌توانند به آثار و برکات قیام عاشورا، درس‌های عاشورا، بایسته‌های حرفه مداحی، شئون مناسبت‌ها، آسیب‌شناسی مراسم مذهبی بپردازند.

صراف در رابطه با اهداف این کنگره نیز به خبرنگاران گفت: زمینه‌سازی برای شناسایی- سازماندهی و جذب استعدادهای نهفته در عرصه ادبیات آیینی، فرهنگ‌سازی- آگاهی و شناسایی آسیب‌های عزاداری و شادی معصومین از اهداف برگزاری این کنگره است.

وی با بیان اینکه کنگره ابزاری برای توسعه فرهنگ عاشورایی است، گفت: این کنگره ضمن شناسایی استعداد نهفته در میان نسل جوان می‌خواهد گامهای موثری را درامر جهت‌دهی به شاعران انجام داده و موجب ارتباط بیشتر اهل قلم از یک سو و سازمان تبلیغات اسلامی شود.

صراف گفت: در پایان آثار برگزیده در این کنگره در به صورت جزوات و کتاب‌هایی در قطعات رقعی و نیمه رقعی در اختیار مداحان و هیئت مذهبی و سازمان‌های دینی مردم نهاد و ... قرار می‌گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما