تاریخ انتشار
پنجشنبه ۳ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۳۸
۰
کد مطلب : ۱۰۹۱۴

اتخاذ تدابير شدید امنیتی در کربلا و نجف برای روز عاشورا

اتخاذ تدابير شدید امنیتی در کربلا و نجف برای روز عاشورا

مقامات عراقی در آستانه روز عاشورا از اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در دو شهر کربلا و نجف خبر دادند.

سرتیپ عثمان الغانمی، فرمانده عملیات کربلا در یک نشست مطبوعاتی گفت: طرح امنیتی ويژه عاشورا شامل استقرار 20 هزار نیروی ارتش و پلیس در کربلا است.

همچنين امال الدین الهر، استاندار کربلا با حضور در اين نشست پیش‌بینی کرد که دو میلیون زاير برای مراسم عزاداری به کربلا بیایند که بیش از 60 هزار تن از آنان را زايران عربی و خارجی تشکیل می‌دهند.

عثمان الغانمی تاکید کرد: شهر كربلا که پر از هتل‌هایی برای استقرار زايران است با هشت حلقه امنیتی احاطه می‌شود. چهار حلقه امنیتی در اطراف شهر و چهار حلقه دیگر در شهرهای قدیمی نزدیک عتبات عالیات کار محافظت از زايران را بر عهده دارند.

وی افزود: بیش از 600 نیروی زن نیز در مکان‌های تفتیش خواهران مستقر هستند.

الغانمی تصریح کرد: برای نخستین بار تعدادی از سگ‌های پلیس را در سه ورودی شهر کربلا مستقر می‌کنيم و همچنین دستگاه‌های امنیتی ویژه‌ای را در مناطق مختلف استان کار گذاشته‌ايم.

وی در ادامه اظهار داشت: تعدادی بالگرد نیز برای رصد هوایی منطقه در طول مراسم عزاداری مراقب زايران خواهند بود.

فرمانده عملیات کربلا تصریح کرد: نیروهای مبارزه با مواد منفجره نیز به مدت هفت روز در تمامی مناطق کربلا در حال انجام عمليات شناسايی و پاکسازی هستند.

جاسم محمد، مدیرکل پلیس کربلا نیز بر ضرورت دور کردن فضای دینی از فضای سیاسی تاکید کرد و از صاحبان هیئت و تکایا خواست تا با آنان هماهنگی لازم را داشته باشند.

مدیرکل پلیس کربلا ادامه داد: در تمامی مناطق کربلا به ویژه عتبات عالیات و محل عبور و مرور زائران، دوربین کار گذاشته شده است.

بنابر این گزارش، در شهر نجف نیز تدابیر امنیتی شدیدي اتخاذ شده است و 26 هزار نیروی امنیتی در این شهر مستقر هستند.

مقداد الموسوی، مدیر اطلاع رسانی پلیس نجف گفت: پلیس نجف به همراه تمامی اداره‌های حمایت‌کننده شهر در حال آماده باش قرار دارند.

بنابر گزارش روزنامه الشرق الاوسط، وی اظهار داشت: اتاق ویژه عملیات نیز برای حفاظت از جان زائران تشکیل شده است.

لوئی الیاسری، رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری نجف گفت: از هفتم محرم (روز پنج شنبه، سوم دی) راه شهر قدیمی را خواهيم بست.

وی افزود: اداره بهداشت نجف نیز ده‌ها پایگاه‌های بهداشتی سیار در مسیرهای مختلف گذاشته است.

نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما