تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۰۷
۰
کد مطلب : ۱۱۰۳۸

ششمین همایش تئاتر عاشورائیان در گلستان آغاز شد

ششمین همایش تئاتر عاشورائیان در گلستان آغاز شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: این همایش از اول دیماه با رویکرد علمی، آموزشی، پژوهشی و بازخوانی متون در تهران آغاز شد.

غلامرضا منتظری افزود: در بخش اجرایی، آیین‌ها و تئاتر صحنه‌ای در استان گلستان برگزار می‌شود که از هشتم تا ۱۲ دیماه ادامه دارد.

وی اظهار داشت: رشد و اعتلای هنر دینی و استفاده از ظرفیت هنر برای رشد و اعتلای معارف دینی و آموزه‌های اسلامی است.

به گفته منتظری در این همایش سراسری، ۱۵ اثر برگزیده از سراسر کشور شرکت دارند و کارهای صحنه‌ای در شهرستان‌های کردکوی و گرگان اجرا می‌شود.

مدیرکل ارشاد گلستان بیان داشت: این آثار در تالارهای فخرالدین اسعد گرگانی، کانون طه گرگان و مجتمع فرهنگی و هنری کردکوی به روی صحنه می‌رود.

وی یادآور شد: همراه با این آثار، هفت آیین عاشورایی عصر هر روز جلوی تالار فخرالدین اسعد گرگانی اجرا می‌شود.

منتظری گفت: مراسم سنتی دسته چوبی شهرستان گرگان، علم مشتی، لالایی‌های اقوام مختلف استان، ذکرها و نجواهای برادران ترکمن، سینه زنی سیستانی‌ها، آواها و نغمه‌های کتول از برنامه‌های آئین‌های عاشورایی این همایش است.

وی افزود: به منظور بهره‌مندی تمامی مردم استان از این رخداد فرهنگی هنری، بخشی از برنامه‌های این همایش در چهار شهر بزرگ استان، شهرهای گرگان، گنبدکاووس، کردکوی و علی‌آباد کتول اجرا خواهد شد.

مدیرکل ارشاد گلستان، برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور چهره‌های نام آشنای کشور، کارگاه‌های آموزشی متناسب با اجرای تئاتر عاشورایی و نمایشگاه عکس آیین‌های عاشورایی را از برنامه‌های دیگر این همایش بیان کرد و گفت: در این دوره تلاش شده تا نمایش‌های خاص استان هم نمایش داده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما